NOWOŚCI W RAMÓWCE, PLANY NA 2022 I NOWY CEL ZBIÓRKI

Radio 357 inwestuje w treści i technologię


Antena pełna treści powstała w rekordowo szybkim tempie

W ciągu roku zespół Radia 357 zbudował szeroką ofertę programową, kompletując tworzący ją ponad 100-osobowy zespół. Obecnie każdego dnia emitowanych jest 18 godzin premierowych audycji.

W ciągu roku stworzyliśmy od początku antenę bogatą w treści wysokiej jakości. To był nasz priorytet. Postawiliśmy sobie poprzeczkę bardzo wysoko i nie szliśmy na żadne jakościowe kompromisy. A do współpracy zaprosiliśmy autorów, którzy ten poziom gwarantowali. Stopniowo wydłużaliśmy też godziny nadawania – obecnie emitujemy audycje od godziny 6:00 do północy. Z bardzo szerokim spektrum – od audycji muzycznych, przez publicystykę, reportaż, kulturę, ekonomię, naukę, sport, styl życia po serwisy tworzone w profesjonalnym newsroomie. Taki był ten miniony rok – mówi Katarzyna Pruchnicka, kierująca w zarządzie Radia 357 rozwojem anteny.

Nowe propozycje, nowe jingle

Nowości antenowe Radia 357 dotyczą przede wszystkim piątku. To tutaj od godziny 6:00 pojawia się Caffé Matte, czyli poranna audycja Mateusza Fusiarza.

Uprzedzam, że będzie się tu dużo działo. Czasami mocniejsze uderzenie, ale tak, by każdy w tej audycji znalazł coś dla siebie. Coś, co przydaje się w piątkowe poranki – motywację, by dźwignąć ostatni dzień tygodnia. Będzie kilka nowych cykli w trakcie Caffé Matte, na przykład Mateusz Kuźniewski z informacjami sportowymi. Pozostaną też dotychczasowe – zapowiedź reportażu czy „357 kęsów na śniadanie” Katarzyny Błażejewskiej-Stuhr – mówi Mateusz Fusiarz, prowadzący piątkowe pasmo poranne. Dotychczasowa audycja „Wróżenie z fusów” swoje premiery będzie miała od tej pory co tydzień w podcastach, dostępnych w zakładce „Twoje 357”.

Również w piątek na stałe do planu dnia wchodzi audycja „Wspieraj system”, w której Piotr Stelmach i Antoni Grudniewski będą prezentowali nowości do głosowania na Listę Piosenek 357.

Chcemy, by Lista Piosenek była miejscem pulsującym nowościami i pokazującym to, co dzieje się na muzycznym rynku. Po 3 miesiącach od uruchomienia systemu do głosowania startujemy z audycją pomagającą zorientować się w nowych propozycjach do głosowania. I przypominającą na ostatniej prostej, by zagłosować do południa. Mieliśmy sporo głosów, że jest potrzebna. W tle – debatujemy z Patronami jak uczynić zabawę jeszcze lepszą. To dobry moment na pierwsze podsumowania, wnioski i udoskonalenia. Taki mamy pomysł na to radio – wspólnie piąć się coraz wyżej – mówi Marcin Łukawski prowadzący Listę Piosenek 357.

Z początkiem lutego w piątki startują dwie nowe audycje. „La pausa italiana” to wyprawa do Włoch – z włoskim klimatem, muzyką, ale także z opowieściami o tradycjach, regionach i kulturze. – Po kilku odcinkach w wakacje dostałam mnóstwo sygnałów, by ją kontynuować. Więc poniekąd wracamy – tym razem na dłużej. Będą goście, znawcy i badacze Włoch. Będziemy też rozmawiać z Polonią mieszkającą we Włoszech. Ale przede wszystkim rozprawimy się ze stereotypami dotyczącymi włoskiej muzyki i sprowadzaniu wszystkiego do pizzy i cappuccino – mówi Justyna Godz, autorka audycji. Emisja w piątki o 12:00.

Druga nowość to „Polska na kozetce”. Poprowadzą ją Katarzyna Pruchnicka i psychoterapeutka Dorota Minta. – To będzie audycja o psychologii, o relacjach z ludźmi i ze sobą. Udowodnimy, że psychologia jest potrzebna, a przy okazji – może uda się komuś pomóc – mówi Katarzyna Pruchnicka. Audycja emitowana będzie w każdy piątek o 13:00.

Ciągle poszukujemy nowych pomysłów, możliwości i miejsca na takie propozycje w ramówce. Nasza antena żyje, rozwija się, nie stoi w miejscu. Tam, gdzie wspólnie z autorami dochodzimy do wniosku, że jest potrzebna nowa formuła audycji – szukamy jej. Rozmawiamy i decydujemy naprawdę zespołowo, bez odgórnych poleceń. Taki model przyjęliśmy – gwarantuje on słuchaczom, że Radio 357 będzie ciekawe, inspirujące i stworzy autorom przestrzeń sprzyjającą twórczej pracy. Wysoka jakość treści to nasz wyróżnik. Czytamy pytania, opinie, jesteśmy radiem, które słucha – znajduje to odzwierciedlenie w naszych propozycjach zmian i nowości – na przestrzeni ostatniego roku i teraz. I tak zostanie – mówi Olga Mickiewicz, koordynująca zmiany w piątkowej ramówce.

Dodatkowo audycję muzyczną „Soul rider” w czwartki o 16:00 poprowadzi Rosalie. – wokalistka, kompozytorka, producentka. Zaprezentuje muzykę R’n’B. Natomiast w niedziele, w audycji Patrycjusza Wyżgi „Patronautyka” pojawi się nowy cykl o historii medycyny. Poprowadzi go Jarosław Juszkiewicz, znany między innymi jako lektor nawigacji Google Maps.

Radio 357 wprowadza też kolejne jingle dla poszczególnych audycji. – Jingli przybywa. Teraz wszystkie piątkowe propozycje będą już od razu miały swoją muzyczną wizytówkę, Stopniowo otrzymają ją wszystkie pozycje z ramówki – dodaje Olga Mickiewicz.

Rok 2022 z priorytetem dla treści i technologii

Startowaliśmy rok temu. Nie mieliśmy nic poza entuzjazmem Patronów i determinacją, by to zrobić. Stworzyliśmy więc podstawowe narzędzie do dostarczania treści online. Takie, na jakie wtedy było nas stać. A potem skupiliśmy się na tym, co uznaliśmy wtedy za kluczowe – czyli stworzeniu tych treści. I ta strategia sprawdziła się. Słuchacze otrzymali to, czego im tak bardzo brakowało. Wrócili lubiani autorzy, pojawili się nowi. Pierwszy rok był dla nas czasem budowania jakościowych treści. I to się nie zmienia – bo treści wysokiej jakości nas wyróżniają. To doprowadziło nas do momentu, w którym możemy mocniej postawić na drugi priorytet i wrócić do bardziej intensywnej pracy nad platformą dystrybucji tych treści – aplikacją i stroną internetową. To będzie rok treści, ale już też mocniej rok technologii – wyjaśnia Paweł Sołtys, prezes zarządu Radia 357.

Nowy cel zbiórki – 1 mln zł na rozwój aplikacji, strony, video, eventy i edukację

Podczas spotkania z Patronami został ogłoszony nowy cel zbiórki na portalu Patronite. Tym razem to pułap 1 mln zł. Pozwoli zespołowi radia na bardziej intensywny rozwój własnej platformy dystrybucji treści – czyli aplikacji mobilnej i strony internetowej. A to obecnie kluczowy kierunek.

Plan na ten rok obejmuje dwa podstawowe kierunki rozwoju naszej platformy. Chcemy zadbać o większą wygodę słuchania oraz o personalizację. Do tego uwzględnimy wiele udogodnień postulowanych przez użytkowników. Rok temu mieliśmy wizję, opracowaliśmy plan, teraz zwiększyliśmy środki na jego realizację w nowym roku budżetowym. Te zmiany będą pojawiały sukcesywnie i systematycznie. Po osiągnięciu nowego celu będziemy mogli wdrażać je sprawniej i z większą intensywnością – wyjaśnia Ewa Mieczławska, odpowiedzialna w zarządzie Radia 357 za obszar IT.

Osiągnięcie nowego celu pozwoli także zwiększyć nakłady na treści video oraz własne, większe wydarzenia organizowane z myślą o Patronach i Słuchaczach. Zespół Radia 357 chce również rozpocząć działania edukacyjne.

Jesteśmy i pozostaniemy radiem, którego naturalnym środowiskiem są treści audio. Nie zamierzamy zmieniać studia radiowego na telewizyjne. Ale rola treści video rośnie. Słuchacze lubią do nas zajrzeć czy obejrzeć transmisję z wydarzenia, zrobioną na wysokim poziomie. Pokazała to relacja z Topu Radia 357, realizowana z wykorzystaniem dronów i widokami nocnej Warszawy. Takie będzie radio przyszłości – a my te standardy chcemy wyznaczać. A ponieważ mamy doświadczoną ekipę – chcemy dzielić się tym doświadczeniem. Stąd drugi pomysł, żeby stworzyć inicjatywy edukacyjne, w tym platformę do e-learningu. Dzięki temu – sami otrzymując wsparcie od Patronów – będziemy mogli wspierać osoby stawiające pierwsze kroki w mediach, podcastach czy produkcji audio-video – mówi Krystian Hanke z zarządu Radia 357.

Radio 357 jest pierwszym w Polsce projektem finansowanym społecznościowo, który wyznaczył cel na poziomie 1 mln zł. W tej chwili jest także największą w Polsce inicjatywą na portalu Patronite pod względem liczby Patronów oraz kwoty miesięcznego wsparcia.

***
Radio 357 to stacja założona przez byłych dziennikarzy radiowej Trójki. Zespół tworzy obecnie ponad 100 autorów, dziennikarzy oraz osób organizujących pracę radia. Audycje przygotowują m.in. Marek Niedźwiecki, Piotr Kaczkowski, Kuba Strzyczkowski, Marcin Łukawski, Krystian Hanke, Michał Olszański, Ernest Zozuń, Patrycjusz Wyżga, Katarzyna Borowiecka, Marta Malinowska, Marcin Cichoński, Katarzyna Pruchnicka, Tomasz Gorazdowski, Tomasz Rożek, Paulina Wilk, Justyna Dżbik-Kluge, Tomasz Michniewicz, Aleksandra Budka, Gabriela Darmetko, Mateusz Fusiarz, Mateusz Kuźniewski, Piotr Stelmach, Marta Kula, Michał Gąsiorowski, Agnieszka Obszańska, Roma Leszczyńska, Izabela Woźniak, Paweł Sołtys, Daniel Wyszogrodzki, Tomasz Jeleński, Katarzyna Kłosińska, Filip Jaślar, Łukasz Błąd, Krzysztof Szubzda, Halina Wachowicz, Bartosz Gil, Baasch, Łukasz Dunaj, Justyna Godz, Agnieszka Szwajgier, Marcin Klimkowski i Michał Żakowski.

Radio 357 wprowadziło również serwisy informacyjne nadawane rano i popołudniu. Przygotowuje je zespół dziennikarzy, reporterów oraz korespondentów zagranicznych. Pracami nad uruchomieniem i organizacją newsroomu kierowała Justyna Mączka.

Na początku kwietnia zespół Radia 357 uruchomił Twoje 357. To platforma podcastowa, umożliwiająca dostęp do prawie 3000 odcinków audycji i podcastów. Obecnie to ponad 4000 godzin treści audio. Codziennie dodawanych jest ok. 20 nowych propozycji. Wśród nich są też podcasty specjalne – nie emitowane na antenie. Podcastów można słuchać poprzez stronę internetową Radio357.pl oraz przez aplikację Radio 357 dostępną na systemy Android i iOS.

W grudniu 2021 roku Radio 357 otrzymało prestiżową nagrodę Grand Press Digital za „innowacyjne podejście w wykorzystaniu nowoczesnych technologii w pracy dziennikarskiej”. Redakcja magazynu Press wytypowała nominowanych wspólnie z 21 specjalistami z mediów cyfrowych, reprezentantami nadawców, firm badawczych, start-upów i agencji interaktywnych.

Radio 357 utrzymuje się z wpłat słuchaczy. Aktualnie ponad 43 000 Patronów przekazuje ponad 800 000 zł miesięcznie poprzez serwis Patronite.

Radia 357 można słuchać bezpłatnie przez aplikację (Android i iOS), stronę internetową, agregatory stacji internetowych (m.in. OpenFM, WP Pilot, Patronite Audio, TuneIn, Replaio, MyTuner, MediaU, PlayNow). Stacja zwiększa także zasięg poprzez rosnącą dostępność w telewizjach kablowych.

Powiązane Video Wszystkie video

Rhapsody on Moldavian Themes – Mieczys?aw Weinberg
F.Schubert - Litania - Dorota Sok
Moniuszko & Chopin – Interpretacje cz. 1
Ian Anderson - Divinities - In Maternal Grace

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Ernie Ball 2022 Paradigm Hybrid Slinky struny do gitary elektrycznej 9-46
Monitor Audio Air Stream 10 Wi-Fi Radio
Fender Pure Vintage Cream ″Radio″ Amplifier Knobs (6)
Epiphone SG Muse Modern Radio Blue Metallic gitara elektryczna

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl