Muzyka Współczesna Nie Gryzie - spotkanie z Jarosławem Siwińskim
MUZYKA WSPÓŁCZESNA NIE GRYZIE
Spotkania z kompozytorami
[seria 4]
Warszawa, 5 października – 16 listopada 2014 r.
Wyższa Szkoła Nauk Społecznych PEDAGOGIUM
Ul. Marszałkowska 115
Wstęp wolny
Zapraszamy na pierwsze spotkanie czwartej serii cyklu „Muzyka współczesna nie gryzie – spotkania z kompozytorami”, które odbędzie się w niedzielę 5 października o godz. 9:40 w Wyższej Szkole Nauk Społecznych PEDAGOGIUM w Auli 106.
Odbywające się w ramach tego cyklu spotkania z polskimi kompozytorami mają na celu propagowanie muzyki współczesnej i jej twórców poprzez ukazywanie ich w szerszych kontekstach kulturowych i społecznych, przy zastosowaniu nowoczesnych technik prezentacji. Spotkania te przygotowują również słuchaczy do świadomego odbioru muzyki powstającej obecnie, a w Roku Oskara Kolberga pokazują związki muzyki współczesnej z twórczością ludową i tradycyjną.
W tej serii spotkań o muzyce współczesnej opowiadać będą: Jarosław Siwiński (05.10), Agnieszka Stulgińska (11.10), Adam Sławiński (25.10), Romuald Twardowski (08.11) i Maciej Żółtowski (16.11).
Gościem pierwszej rozmowy o muzyce współczesnej będzie Jarosław Siwiński - kompozytor i organizator życia muzycznego.
Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Często podejmuje działania przekraczające tradycyjne granice muzyki, współpracując m.in. z poznańskim Centrum Sztuki Dziecka, a także z takimi artystami jak: Jan Lenica, Daniel Szczechura, Frederick Rzewski, Michelangelo Pistoletto, Viktor Lois, Yin Peet czy Grupa Azorro.
Był stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, m.st. Warszawy, a także Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.
J. Siwiński
fot. Małgorzata Kołcz
Tematy rozmowy z Jarosławem Siwińskim:
Cisza i nie-cisza. Co jest muzyką?
Wycinanka. Montowanie sztucznych światów.
Pieśni polskie. Czy muzyka ludowa jest do słuchania?
Kompozytor zada publiczności proste, wydawałoby się, pytanie: kiedy mamy do czynienia z muzyką, a kiedy jedynie z hałasem czy odgłosami natury? Zaprezentuje m.in. utwory wycinane z innych utworów, „Lokomotywę” Juliana Tuwima w szalonym wykonaniu 4-latki i zanimowaną grafikę z lat 20-tych. Wyjawi też, czy muzyka tradycyjna wprowadzała w trans i czego może się obawiać operowa zjawa.
Spotkanie poprowadzi Małgorzata Kołcz - absolwentka klasy kontrabasu gdańskiej AM oraz filologii klasycznej poznańskiego UAM. Jest kameralistką i muzykiem orkiestrowym. Zajmuje się również wykonywaniem muzyki eksperymentalnej.
Aktywnie działa na rzecz upowszechniania muzyki poważnej i jej twórców, projektując i organizując wydarzenia promujące kulturą wyższą.
Jest współtwórcą m.in.: projektu scenicznego „Audio Stage”, warszawskich „Letnich Festiwali Nowego Miasta”, festiwalu „Muzyka Słów Zbigniewa Herberta”. Współpracowała m.in. z festiwalami „Warszawska Jesień” i „Audio Art”.
Spotkania czwartej serii cyklu będą odbywać się od 5 października do 16 listopada br. w Wyższej Szkole Nauk Społecznych PEDAGOGIUM przy ul. Marszałkowskiej 115 w Auli 106.
Kolejne spotkanie już 11 października. Gościem będzie kompozytorka Agnieszka Stulgińska.
***
Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej (www.ptmw.art.pl) powstało w 1923 r.
Jego współzałożycielem i pierwszym prezesem był Karol Szymanowski. PTMW jest członkiem Międzynarodowego Towarzystwa Muzyki Współczesnej (ISCM), organizacji afiliowanej przy UNESCO, zrzeszającej ponad 40 państw.
Towarzystwo zajmuje się między innymi popularyzacją najnowszej twórczości kompozytorskiej i promocją polskiej muzyki za granicą. Jego członkami są wybitni kompozytorzy, wykonawcy, muzykolodzy oraz miłośnicy nowej muzyki.
***
Organizator: Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej
Współfinansowanie: Dzielnica Śródmieście m.st. Warszawy
Współpraca: Art Deco Group, Wyższa Szkoła Nauk Społecznych PEDAGOGIUM
Patroni medialni: Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC, Wawcity.pl, Cameralmusic.pl