Musica Polonica Nova 2014

PROGRAM 29. EDYCJI FESTIWALU MUSICA POLONICA NOVA ODBYWAJĄCEJ SIĘ WE WROCŁAWIU

4.04.2014, piątek, godz. 19:00
Sala koncertowa Filharmonii, ul. Piłsudskiego 19
Mozaika w kolorze Alice Blue
Koncert poświęcony pamięci Andrzeja Chłopeckiego (1950–2012)

Enno Poppe – dyrygent
Tadeusz Wielecki – kontrabas
ensemble mosaik

Program:
Jagoda Szmytka (1982) greetings from a doppelgänger (2013) *
Tadeusz Wielecki (1954) Przędzie się nić… IV na kontrabas i zespół kameralny (2012) *
Ewa Podgórska (1956) Pressante na ośmiu wykonawców (2013–2014) **
***
Oliver Schneller (1966) Alice Blue na siedem instrumentów (2013–2014) *
Enno Poppe (1969) Salz na zespół (2005) *

Tegoroczną edycję festiwalu Musica Polonica Nova otworzy koncert pod batutą Enno Poppego, niemieckiego dyrygenta o światowej sławie. Poppe wystąpi w podwójnej roli – nie tylko dyrygenta, ale również kompozytora – po raz pierwszy w Polsce usłyszymy jego utwór Salz z 2005 roku. Pokieruje on ensemble mosaik, zespołem założonym w 1997 roku przez młodych berlińskich muzyków.
ensemble mosaik słynie nie tylko z wszechstronności – dzięki której prowadzi ciekawe działania na pograniczu muzyki, sztuki performance’u i multimediów – ale również z mistrzowskiej prezentacji dzieł młodych, często mało znanych jeszcze artystów. Grupa ma na koncie ponad sto pięćdziesiąt prawykonań, a wiele z tych utworów było napisanych specjalnie dla zespołu. Nie będzie to pierwsza wizyta ensemble mosaik w Polsce; artyści gościli już na Warszawskiej Jesieni.
W programie przygotowanym na inauguracyjny wieczór znajdziemy intrygujące dzieła muzyki najnowszej. Koncert otworzą utwory polskich twórców. Zabrzmi greetings from a doppelgänger na zespół amplifikowany młodej, ale dobrze już znanej polskiej kompozytorki, Jagody Szmytki. Utwór łączy żywioł tradycyjnego instrumentarium z medium elektronicznym, z kolei Przędzie się nić… IV, kolejna odsłona cyklu Tadeusza Wieleckiego, jest próbą przetłumaczenia struktury tkaniny na język muzyki. Usłyszymy również Alice Blue Olivera Schnellera na siedem instrumentów i wspomnianą już kompozycję Salz Enno Poppego. Z całą pewnością koncert inauguracyjny będzie zróżnicowanym, wielowymiarowym wprowadzeniem w mozaikowy świat współczesnych dźwięków.

4.04.2014, piątek, godz. 21:30
Centrum Technologii Audiowizualnej (CeTA), Studio Filmowe im. Z. Cybulskiego,
ul. Wystawowa 1
Awangarda i improwizacja – koncert muzyki improwizowanej

Phil Minton – głos
Andrzej Bauer – wiolonczela
Piotr Damasiewicz – trąbka
Jacek Kochan – perkusja
Gerard Lebik – saksofon, elektronika
Cezary Duchnowski – fortepian, elektronika

Improwizacja staje się coraz ważniejszą formą wypowiedzi w muzyce współczesnej i zarazem jednym z najjaśniejszych jej elementów. Dlatego improwizacji poświęcamy cały koncert, który odbędzie się 4 kwietnia w Centrum Technologii Audiowizualnej. Będzie to dialog na wiele instrumentów – zarówno „żywych”, jak i elektronicznych.
Niezwykle istotną rolę w muzyce improwizowanej pełni głos ludzki, który jest wykorzystywany jako pełnoprawny instrument lub też jako narzędzie eksperymentu. Podczas piątkowego koncertu na scenie wystąpi jeden z największych wirtuozów wokalnej akrobatyki – Phil Minton. Ten brytyjski trębacz i wokalista free jazzowy jest znany z osadzania w muzycznych kontekstach fragmentów dzieł Williama Blake’a czy Jamesa Joyce’a. Jego głos wydaje się nie mieć żadnych ograniczeń – Minton potrafi wydobywać z siebie dwa dźwięki jednocześnie. Jego fascynujące improwizacje zbudowane są z pełnego spektrum odgłosów, jakie mogą wydawać ludzkie usta – krzyków, pomruków, kaszlnięć i czknięć. Towarzyszyć mu będzie zespół świetnych instrumentalistów: Andrzej Bauer – wiolonczela, Piotr Damasiewicz – trąbka, Jacek Kochan – perkusja, Gerard Lebik – saksofon i elektronika oraz Cezary Duchnowski – fortepian i elektronika. Każdy z muzyków jest silną indywidualnością na polskiej scenie, jednak gdy występują razem, potrafią nawiązać twórczy, inspirujący dialog.

5.04.2014, sobota, godz. 18:00
Sala koncertowa Filharmonii, ul. Piłsudskiego 19
Ezoteryczni outsiderzy

Marta Kluczyńska – dyrygent
Ensemble Ésotérique:
Joanna Gatniejewska – flet, Feliks Gmitruk – waltornia, Paweł Janas – akordeon, Anna Kwiatkowska – skrzypce, Joanna Opalińska – fortepian, Sebastian Wypych – kontrabas, Krystyna Sakowska – klarnet basowy, Paweł Cieślak – puzon, Szymon Zawodny – saksofon, Marek Chołoniewski – projekcja dźwięku

Program:
Wojciech Nowak (1954)
Adventus na kontrabas solo (1981)
UFO na akordeon solo (1982)
Duo per fisarmonica e contrabasso (1987)
***
Barbara Buczek (1940–1993)
Eidos I na skrzypce solo (1977)
Les sons ésotériques na flet, komputer i taśmę (1989)
Studium na skrzypce solo (1970)
Intermezzo na fortepian (1992)
Les accords ésotériques na fortepian (1991)
Primus inter pares na róg i sześć instrumentów (1985) **

Sobotni koncert w Filharmonii poświęcony będzie odkrywaniu na nowo twórczości mniej popularnych, jednak wartych odkrycia kompozytorów polskich. Wieczór muzyki w wykonaniu Ensemble Ésotérique pod batutą Marty Kluczyńskiej otworzą trzy kompozycje Wojciecha Nowaka z lat 80.
Dalsza część koncertu poświęcona będzie przedwcześnie zmarłej krakowskiej kompozytorce Barbarze Buczek. Wiele z jej dzieł, wykonywanych dotychczas przede wszystkim w Austrii i Szwajcarii, pozostaje nadal nieznanych polskiej publiczności. Kompozycje Barbary Buczek, uczennicy Bogusława Schaeffera, charakteryzują się plastycznością i przestrzennością. Jednym z głównych obszarów jej poszukiwań było śledzenie wędrówki dźwięku w przestrzeni, co w praktyce przejawiało się tworzeniem rozbudowanych map określających rozmieszczenie instrumentów na scenie. Muzyka kompozytorki przejawia również intensywny, synestetyczny charakter, oddziałuje wielowymiarowo na zmysły i wyobraźnię słuchacza. Podczas koncertu usłyszymy przekrojowy wybór dzieł kompozytorki, w tym pięcioczęściowy koncert Primus inter pares oraz utwory łączące klasyczne instrumentarium z elektroniką, jak Les sons ésotériques na flet solo, taśmę i live electronics.

5.04.2014, sobota, godz. 21:00
Aula Ossolineum, ul. Szewska 37
Mgnienie spiralnego morza schizofonii

Kwartet Śląski:
Szymon Krzeszowiec – I skrzypce
Arkadiusz Kubica – II skrzypce
Łukasz Syrnicki – altówka
Piotr Janosik – wiolonczela

Piotr Sałajczyk – fortepian

Program:
Joanna Szymala (1989) Kwartet smyczkowy Mgnienia i morze (2013)
Zbigniew Bargielski (1937) Kwintet fortepianowy Schizofonia (2012)
Paul Preusser (1974) Spirals (2010)
Krzysztof Meyer (1943) Kwartet fortepianowy op. 112 (nowa wersja) (2009–2010/2012)

Koncert w Ossolineum będzie okazją, żeby usłyszeć dzieła zarówno młodych , jak i bardziej doświadczonych kompozytorów. Wieczór otworzy Kwartet smyczkowy „Mgnienie i morze” Joanny Szymali, niedawnej absolwentki Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
W programie znalazł się również utwór Spirals Paula Preussera, amerykańskiego kompozytora mieszkającego we Wrocławiu, dobrze znanego publiczności festiwalu Musica Electronica Nova. Kolejny z kompozytorów, których dzieła usłyszymy tego wieczoru, to Dominik Karski, który bada relacje między instrumentami a grającym na nich muzykiem. Koncert będzie również okazją do przypomnienia twórczości Zbigniewa Bargielskiego – zasłużonego kompozytora, który dzięki swojemu nowoczesnemu, a jednocześnie nieodżegnującemu się od tradycji językowi muzycznemu uważany jest za wielką indywidualność w świecie polskiej muzyki współczesnej.
Utwory wykona Kwartet Śląski, który odgrywa niezwykle istotną rolę w propagowaniu muzyki nowej. Od momentu powstania, czyli od 1978 roku, grupa włączyła do repertuaru ponad trzysta utworów kameralnej muzyki współczesnej, z czego wiele było przez zespół wykonane po raz pierwszy.

6.04.2014, niedziela, godz. 17:00
Centrum Technologii Audiowizualnej (CeTA), Studio Filmowe im. Z. Cybulskiego,
ul. Wystawowa 1
Irracjonalna iluzja do potęgi trzeciej

Małgorzata Walentynowicz – fortepian
Frank Wörner – baryton
Agnieszka Koprowska-Born – perkusja

Program:
Kazimierz Serocki (1922–1981) Fantasmagoria na fortepian preparowany i perkusję (1970–1971)
Dominik Karski (1972) Gates of the Irrational na bas-baryton i fortepian (2007)*
***
Agnieszka Stulgińska (1978) Conversionis na głos, perkusję i fortepian (2014) **
Dobromiła Jaskot (1981) Slejpnir na głos męski, fortepian, obiekty perkusyjne i amplifikację (2014) **
Karol Nepelski (1982) Logical shift na głos, perkusję i fortepian (2014) **

Podczas koncertu w Centrum Technologii Audiowizualnej ważną rolę odegra głos – instrument, którego znaczenie w muzyce współczesnej jest nie do przecenienia. Partię wokalną wykona baryton Frank Wörner, który dotychczas współpracował m.in. z Ensemble Contrechamps (Genewa), Kammerensemble Berlin czy Klangforum Wien, występując w premierach utworów Varèse’a, Xenakisa czy Scelsiego. Towarzyszyć mu będą znakomite instrumentalistki – pianistka Małgorzata Walentynowicz oraz grająca na perkusji Agnieszka Koprowska-Born.
W programie usłyszymy zarówno „klasyczne” już dzieło polskiej muzyki współczesnej, Fantasmagorię Kazimierza Serockiego na fortepian preparowany i perkusję, jak i utwory młodszego pokolenia polskich kompozytorów: Gates of the Irrational Dominika Karskiego na bas-baryton i fortepian, Conversionis Agnieszki Stulgińskiej na głos, perkusję i fortepian, Slejpnir Dobromiły Jaskot na głos męski, fortepian, obiekty perkusyjne i amplifikację oraz Logical shift Karola Nepelskiego na głos, perkusję i fortepian.



10.04.2014, czwartek, godz. 19:00
Sala koncertowa Filharmonii, ul. Piłsudskiego 19
Idio-chordo-elektro-Ah…

Ernst Kovacic – dyrygent
Rafał Łuc – akordeon
Magdalena Bojanowicz – wiolonczela
Wrocławska Orkiestra Kameralna Leopoldinum
Jacek Sotomski, Dominik Lewicki, Marcin Rupociński, Paweł Hendrich – elektronika

Program:
Jacek Sotomski (1987) beautiful to me. ah na akordeon, komputery i smyczki (2014) **
Dominik Lewicki (1990) DIApreL (2014) **
Marcin Rupociński (1971) Horao na smyczki i elektronikę (2014) **
***
Paweł Hendrich (1979) Accant na akordeon i elektronikę (2014) **
Aleksander Nowak (1979) Dziennik zapełniony w połowie na wiolonczelę, perkusję i smyczki (2013) **

Zapraszamy na wyprawę w „obszar graniczny”, w którym stykają się dwa sposoby muzycznej wypowiedzi – komputery i tradycyjne, „żywe” instrumenty. Wykonawcami będą Rafał Łuc – akordeon, Magdalena Bojanowicz – wiolonczela oraz Wrocławska Orkiestra Kameralna Leopoldinum pod batutą Ernsta Kovacica.
beautiful to me. ah młodego twórcy Jacka Sotomskiego jest kompozycją na akordeon, komputery i smyczki. Akordeon w połączeniu z elektroniką pojawia się również w Accant Pawła Hendricha. Utwór Horao Marcina Rupocińskiego na smyczki i elektronikę powstał z inspiracji greckim słowem, które oznacza „sięgać głębiej niż wzrok”. Z kolei Dziennik zapełniony w połowie Aleksandra Nowaka, przeznaczony na bardziej tradycyjne instrumenty (wiolonczelę, perkusję i smyczki), został skomponowany na zamówienie Czytelni Sztuki Muzeum w Gliwicach, a poświęcony jest życiu Jana B., inżyniera usiłującego zbudować perpetuum mobile. To on jest autorem i bohaterem tytułowego dziennika.


10.04.2014, czwartek, godz. 21:30
Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, Sala Koncertowa, pl. Jana Pawła II 2, budynek E
Trzecie miejsce po przecinku, czyli jedna Bródka

Kwartludium:
Dagna Sadkowska – skrzypce
Michał Górczyński – klarnet
Paweł Nowicki – perkusja
Piotr Nowicki – fortepian

Dariusz Przybylski – organy Hammonda
Mikołaj Pałosz – wiolonczela

Program:

Eunho Chang (1983) Pattern na skrzypce, klarnet, perkusję, fortepian i organy Hammonda (2014) **
Sławomir Kupczak (1979) Trzecie miejsce po przecinku na klarnet, skrzypce, wiolonczelę, fortepian i perkusję (2014) **
Mikołaj Laskowski (1988) The tiger left me unsatisfied na skrzypce, klarnet, perkusję, fortepian i organy Hammonda (2014) **
Dariusz Przybylski (1984) Abrenuntio na skrzypce, klarnet, perkusję, fortepian i organy Hammonda (2010/2014) **
Mateusz Ryczek (1986) 28 dni Księżyca na skrzypce, klarnet, perkusję, fortepian i organy Hammonda (2014) **
Aleksander Kościów (1974) Steam Punk Gear na perkusję i organy Hammonda (2014) **

Zapraszamy na koncert znakomitego Kwartludium w składzie: Dagna Sadkowska – skrzypce, Michał Górczyński – klarnet, Paweł Nowicki – perkusja, Piotr Nowicki – fortepian. Towarzyszyć im będą: Dariusz Przybylski na organach Hammonda i Mikołaj Pałosz na wiolonczeli.
Wiodącą rolę w koncercie odegrają organy Hammonda – usłyszymy je w Pattern południowokoreańskiego kompozytora Eunho Changa, The tiger left me unsatisfied Mikołaja Laskowskiego, Abrenuntio Dariusza Przybylskiego, 28 dniach Księżyca Mateusza Ryczka oraz Steam Punk Gear Aleksandra Kościowa. Tytułowe Trzecie miejsce po przecinku jest tytułem kompozycji Sławomira Kupczaka na klarnet, skrzypce, wiolonczelę, fortepian i perkusję.

11.04.2014, piątek, godz. 19:00
Sala koncertowa Filharmonii, ul. Piłsudskiego 19
Asasello, Behemot i Korowiow z wizytą w Lesie Mokrzańskim

Benjamin Shwartz – dyrygent
Łukasz Długosz, Agata Kielar-Długosz – flety
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Wrocławskiej

Program:
Jerzy Kornowicz (1959) Sceny z Bułhakowa (2010)
Paweł Mykietyn (1971) Koncert fletowy (2013)
***
Grażyna Pstrokońska-Nawratil (1947) Lasy deszczowe (2013)

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Wrocławskiej Na koncert, którego „patronami” zostali bohaterowie Mistrza i Małgorzaty Bułhakowa, zapraszamy w piątek do Filharmonii. Autor książki pojawi się w kompozycji Jerzego Kornowicza Sceny z Bułhakowa na orkiestrę kameralną i improwizujący komputer.
Podczas wieczoru zabrzmi ponadto Koncert fletowy jednego z najbardziej znanych współczesnych kompozytorów polskich, Pawła Mykietyna. Flety usłyszymy również w Lasach deszczowych cenionej wrocławskiej kompozytorki Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil. Świat przyrody stał się dla niej inspiracją do nowatorskich rozwiązań muzycznych.
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Wrocławskiej pod batutą Benjamina Shwartza wystąpi wraz z dwojgiem solistów grających na fletach: Łukaszem Długoszem i Agatą Kielar-Długosz.

11.04.2014, piątek, godz. 21:30
Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, Sala Koncertowa, pl. Jana Pawła II 2, budynek E
Det nye Aarhundredes Musa | Muza nowego stulecia

Nordlys Ensemble:
Christine Pryn – skrzypce
Viktor Wennesz – klarnet
Øystein Sonstad – wiolonczela
Kristoffer Hyldig – fortepian

Rafał Augustyn – recytacja

Mikołaj Pałosz – wiolonczela
Marcin Stańczyk – elektronika

Program:
Adam Porębski (1990) ReVerse 4 na skrzypce, klarnet, wiolonczelę i fortepian (2014) **
Ewa Podgórska (1956) In An Undertone na skrzypce, klarnet, wiolonczelę i fortepian (2004)
Maciej Jabłoński (1974) e na klarnet basowy, skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2007)
Marcin Stańczyk (1977) Mosaïque na wiolonczelę i elektronikę (2012)
Rafał Augustyn (1951) Shadow, Inc. A parable for four players after H.Ch. Andersen (2004) *

Musica Polonica Nova – święto muzyki polskiej – tym razem gościć będzie wykonawców z Danii w postaci znakomitego Ensemble Nordlys. Muzycy duńskiego kwartetu słyną ze swojej wszechstronności, która pozwala im odnaleźć się doskonale w repertuarze różnych epok, od baroku po współczesność. Zespołowi z Kopenhagi towarzyszyć będą Mikołaj Pałosz na wiolonczeli oraz Marcin Stańczyk, odpowiedzialny za brzmienia elektroniczne.
Na program złożą się utwory polskich kompozytorów. Wątek duński pojawi się jednak w utworze Rafała Augustyna Shadow, Inc. A parable for four players after H.Ch. Andersen, zainspirowanym twórczością autora słynnych baśni. Marcin Stańczyk podejmie z kolei temat przewodni całego festiwalu – mozaikę – w swej Mosaïque na wiolonczelę i elektronikę. Usłyszymy także kompozycje doświadczonych twórców muzyki współczesnej: In An Undertone na skrzypce, klarnet, wiolonczelę i fortepian Ewy Podgórskiej, a także e Macieja Jabłońskiego na klarnet basowy, skrzypce, marimbę i fortepian. Najmłodsze pokolenie reprezentować będzie Adam Porębski z utworem ReVerse 4 na skrzypce, klarnet, wiolonczelę i fortepian (2014).

12.04.2014, sobota, godz. 17:00
Aula Ossolineum, ul. Szewska 37
Tea 4 2

TWOgether Duo:
Magdalena Bojanowicz – wiolonczela
Maciej Frąckiewicz – akordeon

Program:
Aleksander Nowak (1979) Satin na wiolonczelę i akordeon (2011)
Wojciech Ziemowit Zych (1976) Kooperatywa II na wiolonczelę i akordeon (2010) **
Michał Ossowski (1984) Skrawki na wiolonczelę i akordeon (2014)
Piotr Tabakiernik (1986) šeg na wiolonczelę i akordeon (2014)

Wiolonczela i akordeon nie są oczywistym połączeniem, ale TWOgether Duo, czyli dwoje młodych muzyków – wiolonczelistka Magdalena Bojanowicz i akordeonista Maciej Frąckiewicz – znalazło w takim właśnie duecie przepis na twórczą harmonię.
TWOgether Duo energią i pasją wnoszą wiele świeżości do polskiej sceny muzycznej, co zostało zauważone przez publiczność i krytykę (duet został nagrodzony Paszportem „Polityki”). I choć ich repertuar obejmuje utwory od Bacha do Piazzolli, to szczególne miejsce zajmują w działalności duetu dzieła polskich kompozytorów. Podczas koncertu w Ossolineum usłyszymy Satin Aleksandra Nowaka, Kooperatywę II Wojciecha Ziemowita Zycha, a także dwie całkiem nowe kompozycje: Skrawki Michała Ossowskiego oraz šeg Piotra Tabakiernika.

12.04.2014, sobota, godz. 19:00
Sala koncertowa Filharmonii, ul. Piłsudskiego 19
IN-OUT-UP-DOWN

Michał Klauza – dyrygent
Mateusz Borowiak – fortepian
Arkadiusz Adamski – klarnet
Chór Żeński Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. K. Szymanowskiego w Katowicach
Mirosława Knapik – przygotowanie chóru
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach

Program:
Wojciech Kilar (1932–2013) Upstairs – Downstairs na dwa chóry dziewczęce lub chłopięce i orkiestrę (1971)
Andrzej Panufnik (1914–1991) Koncert fortepianowy (1962)
***
Marcel Chyrzyński (1971) Concerto 2000 na klarnet i orkiestrę symfoniczną (2000)
Agata Zubel (1978) IN na wielką orkiestrę symfoniczną (2013) *

Koncert zamykający tegoroczną edycję Musica Polonica Nova będzie prawdziwą mozaiką dźwiękową, połączeniem hołdu dla dwudziestowiecznej muzyki polskiej z refleksją nad kierunkiem rozwoju rodzimej twórczości w nowym milenium.
Wieczór rozpocznie Upstairs – Downstairs na dwa chóry dziewczęce lub chłopięce i orkiestrę Wojciecha Kilara, wielkiego artysty, ambasadora muzyki polskiej, którego pożegnaliśmy pod koniec ubiegłego roku. Dzieło zabrzmi w wykonaniu Chóru Żeńskiego Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. K. Szymanowskiego w Katowicach przygotowanego przez Mirosławę Knapik. Podczas wieczoru usłyszymy również powstały w 1962 roku Koncert fortepianowy Andrzeja Panufnika, którego setną rocznicę urodzin obchodzimy w tym roku. W roli solisty wystąpi Mateusz Borowiak.
Otwierające koncert dzieła dwudziestowiecznej muzyki polskiej zostaną zestawione z pracami młodszego pokolenia kompozytorów, których twórczość w znacznej mierze wpływa na kształt muzyki najnowszej. Usłyszymy utwory symfoniczne: Concerto 2000 na klarnet i orkiestrę symfoniczną Marcela Chyrzyńskiego oraz IN na wielką orkiestrę symfoniczną autorstwa Agaty Zubel. Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia poprowadzi Michał Klauza.

więcej


Powiązane Video Wszystkie video

J. S. Bach - Suita orkiestrowa Nr 2 BWV 1067 - Uwertura
Luigi Rodolfo Boccherini - Passacalle
Wywiad z pianistką Justyną Philipp
G.F.Handel, Chandos Anthem 6 b, chorus: As pants the hart for cooling streams

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Finale PrintMusic 2014 program do edycji nut
Vic Firth Nova 5B paki perkusyjne
Vic Firth Nova 7A paki perkusyjne
TC electronic NDR-1 Nova Drive efekt gitarowy, analogowy Overdrive & Distortion z Nova System w peni sterowany cyfrowo, True Bypass, integracja z G-System, rozbudowana matryca sygnau

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce Artykuły sponsorowane
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
forum muzyczne
kultura w sieci

Copyright © 2011-2020 CameralMusic.pl