Disc Jockey
Ze względu na miejsce pracy, techniki Dj-ów nieco się różnią. Klubowi miksują elektroniczną muzykę taneczną w taki sposób, aby publiczność mogła tańczyć bez przerw między utworami. Muszą również reagować na potrzeby uczestników imprezy, aby muzyka nie stała się nudna. Ciekawostka – dobry DJ klubowy zwykle nie miksuje muzyki znanej z mediów masowych. Tworzy swój własny styl i ze względu na niego dzielą, można rozróżnić Djów techno, house, drum and bass itp.
Dyskotekowi Dj-e natomiast grają muzykę aktualnie uznaną za popularną. Puszczają również muzykę na życzenie. Przekazują pozdrowienia, dedykacje. Zapowiadają utwory. Również dzielą się ze względu na styl (rockowi, popowi, itd.). DJ Skreczer/turntablista natomiast, najczęściej posługuje się odpowiednimi gramofonami, ewentualnie gramofonami połączonymi z oprogramowaniem na komputerze. Za pomocą tych urządzeń skreczuje dźwiękiem, czyli manipuluje krótkim fragmentem utworu – najczęściej specjalną próbką interesującego dźwięku – podczas gdy z drugiego odtwarzacza jest normalnie odtwarzany jakiś utwór.
Sprzęt
Podstawowymi narzędziami DJ-a są: gramofon, odtwarzacz CD, odtwarzacz plików z pamięci masowej, słuchawki , komputer i oprogramowanie do miksowania dźwięku oraz oczywiście mikser. Pojedynczy kanał miksera analogowego składa się z kilku urządzeń operujących na jednym sygnale. Należą do nich: przedwzmacniacz, phantom, gniazdo insert, opcjonalnie filtr dolnozaporowy, fader (tłumik), regulator panoramy, tłumiki szyn AUX, szyna solo, wskaźnik wysterowania oraz korektor barwy tonu (dwu, trzy lub czteropunktowy).
Mikser mikserowi nierówny
W odróżnieniu od mikserów audio przeznaczonych do rejestracji i nagłośnienia, miksery DJ-skie posiadają ograniczoną liczbę kanałów – najczęściej dwa, a zamiast głównego tłumika – potencjometr krzyżowy, czyli crossfader. Płyta czołowa tych mikserów mocno odbiega konstrukcją od typowych mikserów audio. Przy skreczowaniu dość intensywnie wykorzystywane są suwaki – rozmieszczenie elementów kontrolnych musi sprzyjać zatem łatwości obsługi i prędkości działania: przede wszystkim zwolniona jest w związku z tym przestrzeń wokół crossfadera i tłumików, dodatkowo także sekcja EQ może być przesunięta na skraj lub zrobiona w postaci suwaków. Ułatwia to dostęp do najważniejszych elementów miksera oraz minimalizuje ryzyko przypadkowego zahaczenia ręką o inne suwaki. W przypadku mikserów techno sytuacja przedstawia się odwrotnie: im więcej kanałów dla równoczesnego podłączenia większej liczby źródeł muzyki, liczników prędkości utworów w BPM, tym lepiej.
Podręczny, kompaktowy, komfortowy kontrolerNa rynku dostępna jest wyjątkowo szeroka gama mikserów DJ-skich. Ceny pozornie podobnych urządzeń różnią się nawet i kilkakrotnie. Ale podobieństwo to tylko pozory. Szczególną uwagę zwraca 2-kanałowy kontroler od American Audio, oferujący znacznie więcej niż jakikolwiek inny produkt w tej klasie. Znajdziemy go na stronie. W zestawie użytkownik otrzymuje zawsze popularne oprogramowanie Virtual DJ. Jednak VMS2 może współpracować również z każdym innym oprogramowaniem skierowanym do DJ-ów. Można do niego podłączyć także CD Playery lub gramofony. Posiada wejście mikrofonowe z kontrolą GAIN, zbalansowane wyjścia XLR, wbudowany interfejs audio 4/4 oraz kontrolę krzywej cięcia crossfadera.
Autor: http://muzyczny.pl/138742_American-Audio-VMS2-cyfrowy-kontoler-DJ.html
Producent: http://www.adjaudio.com/
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl