Mechanika porywająca tłumy

Disc Jockey

Ze względu na miejsce pracy, techniki Dj-ów nieco się różnią. Klubowi miksują elektroniczną muzykę taneczną w taki sposób, aby publiczność mogła tańczyć bez przerw między utworami. Muszą również reagować na potrzeby uczestników imprezy, aby muzyka nie stała się nudna. Ciekawostka – dobry DJ klubowy zwykle nie miksuje muzyki znanej z mediów masowych. Tworzy swój własny styl i ze względu na niego dzielą, można rozróżnić Djów techno, house, drum and bass itp.

Dyskotekowi Dj-e natomiast grają muzykę aktualnie uznaną za popularną. Puszczają również muzykę na życzenie. Przekazują pozdrowienia, dedykacje. Zapowiadają utwory. Również dzielą się ze względu na styl (rockowi, popowi, itd.). DJ Skreczer/turntablista natomiast, najczęściej posługuje się odpowiednimi gramofonami, ewentualnie gramofonami połączonymi z oprogramowaniem na komputerze. Za pomocą tych urządzeń skreczuje dźwiękiem, czyli manipuluje krótkim fragmentem utworu – najczęściej specjalną próbką interesującego dźwięku – podczas gdy z drugiego odtwarzacza jest normalnie odtwarzany jakiś utwór.

 

Sprzęt

Podstawowymi narzędziami DJ-a są: gramofon, odtwarzacz CD, odtwarzacz plików z pamięci masowej, słuchawki , komputer i oprogramowanie do miksowania dźwięku oraz oczywiście mikser. Pojedynczy kanał miksera analogowego składa się z kilku urządzeń operujących na jednym sygnale. Należą do nich: przedwzmacniacz, phantom, gniazdo insert, opcjonalnie filtr dolnozaporowy, fader (tłumik), regulator panoramy, tłumiki szyn AUX, szyna solo, wskaźnik wysterowania oraz korektor barwy tonu (dwu, trzy lub czteropunktowy).

 

Mikser mikserowi nierówny

W odróżnieniu od mikserów audio przeznaczonych do rejestracji i nagłośnienia, miksery DJ-skie posiadają ograniczoną liczbę kanałów – najczęściej dwa, a zamiast głównego tłumika – potencjometr krzyżowy, czyli crossfader. Płyta czołowa tych mikserów mocno odbiega konstrukcją od typowych mikserów audio. Przy skreczowaniu dość intensywnie wykorzystywane są suwaki – rozmieszczenie elementów kontrolnych musi sprzyjać zatem łatwości obsługi i prędkości działania: przede wszystkim zwolniona jest w związku z tym przestrzeń wokół crossfadera i tłumików, dodatkowo także sekcja EQ może być przesunięta na skraj lub zrobiona w postaci suwaków. Ułatwia to dostęp do najważniejszych elementów miksera oraz minimalizuje ryzyko przypadkowego zahaczenia ręką o inne suwaki. W przypadku mikserów techno sytuacja przedstawia się odwrotnie: im więcej kanałów dla równoczesnego podłączenia większej liczby źródeł muzyki, liczników prędkości utworów w BPM, tym lepiej.

 

Podręczny, kompaktowy, komfortowy kontrolerNa rynku dostępna jest wyjątkowo szeroka gama mikserów DJ-skich. Ceny pozornie podobnych urządzeń różnią się nawet i kilkakrotnie. Ale podobieństwo to tylko pozory. Szczególną uwagę zwraca 2-kanałowy kontroler od American Audio, oferujący znacznie więcej niż jakikolwiek inny produkt w tej klasie. Znajdziemy go na stronie. W zestawie użytkownik otrzymuje zawsze popularne oprogramowanie Virtual DJ. Jednak VMS2 może współpracować również z każdym innym oprogramowaniem skierowanym do DJ-ów. Można do niego podłączyć także CD Playery lub gramofony. Posiada wejście mikrofonowe z kontrolą GAIN, zbalansowane wyjścia XLR, wbudowany interfejs audio 4/4 oraz kontrolę krzywej cięcia crossfadera.

Autor: http://muzyczny.pl/138742_American-Audio-VMS2-cyfrowy-kontoler-DJ.html

Producent: http://www.adjaudio.com/

Powiązane Video Wszystkie video

Symfonia fantastyczna - Marsz na miejsce stracenia
Ian Anderson - Divinities - In The Pay Of Spain
Ian Anderson - Divinities - En Afrique
Ian Anderson - Divinities - In The Moneylender

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Hansenfutz Impact Disc wkadki do Hansenfutz Practice Pedal
Reloop Jockey Bag Black torba na kontroler Reloop Digital Jockey czarna
Glorious DJ Mix Station Black
Glorious DJ Mix Station White

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce Artykuły sponsorowane
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Copyright © 2011-2020 CameralMusic.pl