29 listopada rusza piąta świąteczna akcja charytatywna społeczności Radia 357.
4 aukcje antenowe poprowadzi Kuba Strzyczkowski.
To już trzydzieste licytacje charytatywne prowadzone przez Kubę Strzyczkowskiego i piąte w Radiu 357.
Kuba Strzyczkowski został uhonorowany nagrodą 15. plebiscytu Gwiazdy Dobroczynności.
Przedmioty na licytacje podarowały osobistości świata muzyki, kultury, sportu.
W serwisie Allegro Charytatywni swoje przedmioty wystawią dziennikarze Radia 357.
W spotach promujących akcję wziął udział Wiktor Zborowski.
Szczegóły akcji i opisy licytowanych przedmiotów są dostępne na stronie pomagamy.Radio357.pl
W tym roku cała zebrana kwota zostanie przekazana Fundacji Świętego Mikołaja na program stypendialny dla uzdolnionych dzieci.
Po raz 30. Kuba Strzyczkowski aukcjonerem
Cztery licytacje na antenie poprowadzi Kuba Strzyczkowski. To piąte licytacje w Radiu 357 i już trzydzieste w karierze Kuby Strzyczkowskiego – pierwszy raz uderzył aukcyjnym młotkiem w 1995 roku.
– Stworzyliśmy przez te lata coś bez wątpienia niezwykłego. Formuła licytacji idealnie wpasowała się w specyfikę radiowej anteny. Ale by to było możliwe – konieczny jest też gigantyczny nakład pracy wielu osób. I taki jubileusz jest dobrym momentem, by o tym przypomnieć. Słuchacze słyszą Pana Kubę, ale bez najlepszej ekipy sam niewiele bym wskórał. Na przestrzeni tych lat było to już naprawdę wiele osób. Bez nich to by się zwyczajnie nie udało. Przez 25 lat w Trójce, a od 2020 roku – tutaj, w Radiu 357 zebraliśmy w ten sposób miliony złotych. Mówiąc „my” mam też na myśli oczywiście także naszych słuchaczy, którzy są z nami niezawodnie i otwierają swoje serca na pomoc potrzebującym – mówi Kuba Strzyczkowski, prowadzący świąteczne licytacje w Radiu 357.
W październiku tego roku Kuba Strzyczkowski został uhonorowany nagrodą 15. plebiscytu Gwiazdy Dobroczynności.
W tym roku aukcje odbędą się 29 listopada oraz 6, 13 i 20 grudnia między 16:00 a 19:00. Słuchacze będą telefonicznie licytowali przedmioty ofiarowane przez znane osobistości świata muzyki, sztuki i sportu. Co tydzień na licytację będą trafiały zestawy 5–6 propozycji – m.in. dzień z Grupą MoCarta, rejs z Kubą Strzyczkowskim, przejażdżka po torze wyścigowym z Kubą Przygońskim czy… sauna ogrodowa.
W spotach promujących akcję w roli św. Mikołaja po raz drugi wystąpił Wiktor Zborowski, który zastąpił rok temu Franciszka Pieczkę, przez wiele lat wspierającego swym głosem akcję świąteczną.
Cel – wsparcie talentów dzieci z niezamożnych rodzin
Już po raz piąty zespół Radia 357 organizuje wspólnie z Fundacją Świętego Mikołaja akcję charytatywną. W tym roku pomoc przeznaczona będzie na wsparcie talentów dzieci z rodzin, których nie stać na ich rozwijanie.
– Grudniowa akcja jest jednym ze znaków rozpoznawczych Społeczności Radia 357. W jej trakcie dzieją się cuda – szczególnie w czasie piątkowych licytacji z Kubą Strzyczkowskim. Nasi Słuchacze nie wyobrażają sobie bez nich przedświątecznego okresu. My zresztą też. W tym roku szczególnie przypominają o tym 2 okrągłe rocznice – 30 lat od pierwszej licytacji Kuby Strzyczkowskiego w Trójce i 5 lat od pierwszej licytacji w Radiu 357. Zorganizowaliśmy ją w 2020 roku – jeszcze zanim zaczęliśmy stale nadawać – mówi Agnieszka Szwajgier z zarządu Radia 357.
– Wspólnie z Fundacją Świętego Mikołaja chcemy dać dzieciom szansę na rozwijanie ich pasji i talentów muzycznych, literackich, malarskich, sportowych, matematycznych czy dziennikarskich. Wierzymy, że każde dziecko zasługuje na to, by mogło rozwijać swoje umiejętności i realizować marzenia, niezależnie od miejsca, z którego pochodzi – dodaje.
W tym roku Słuchacze Radia 357 zasilą program Stypendia św. Mikołaja, działający już od 14 lat. W jego ramach pracownicy fundacji śledzą i badamy potrzeby dzieci, szczególnie w obszarze dostępu do edukacji i rozwoju.
– W każdym zakątku Polski. w każdej szkole są aktywni, zdolni uczniowie, których sytuacja finansowa uniemożliwia dalszą edukację, rozwijanie talentów lub wyjątkowych umiejętności. Są to osoby z ogromnym potencjałem, które w przyszłości mogą stać się liderami rozwoju swoich społeczności. Szacujemy, że ponad 522 tys. dzieci zagrożonych jest w Polsce skrajnym ubóstwem – wśród nich wielu wybitnie zdolnych osób. Chcemy im pomóc i umożliwić rozwój talentów. Obliczyliśmy, że 242 zł średnio miesięcznie brakuje niezamożnym rodzicom na zaspokojenie potrzeb edukacyjnych jednego dziecka. Dlatego Stypendium św. Mikołaja wynosi średnio 250 zł i dedykowane jest właśnie na rozwój i edukację – mówi Joanna Paciorek z Fundacji Świętego Mikołaja.
Licytacje nie tylko na antenie
W serwisie Allegro Charytatywni swoje propozycje do wylicytowania przedstawią dziennikarze Radia 357.
– Licytacje telefoniczne to cotygodniowa kulminacja naszej akcji, ale chcemy, by absolutnie każdy mógł się w nią włączyć. Dlatego przygotowaliśmy też inne opcje – w tym aukcje charytatywne na Allegro – opowiada Kamila Januszko, koordynująca organizację akcji w Radiu 357.
– Każdy w zespole Radia 357 stara się dorzucić jakiś nietuzinkowy pomysł – często jest to doświadczenie zamiast przedmiotu materialnego. To świetna propozycja dla tych, którzy wolą licytować online. Przez trzy tygodnie na Allegro Charytatywni będziemy ujawniali co kto wymyślił w tym roku – jesteśmy pewni, że każda aukcja będzie wspomnieniem na całe życie – dodaje.
W poprzednich latach Słuchacze licytowali m.in. wypad na koncert z dziennikarzami muzycznymi, oprowadzanie po Centrum Nauki Kopernik, a nawet audycję realizowaną z domu zwycięzcy. Rekordowa aukcja w serwsie Allegro miała miejsce w 2021 roku – wyjście na kawę z Markiem Niedźwieckim wylicytowano za prawie 50 tysięcy złotych.
Cztery aukcje antenowe:
Aukcja I: 29.11, godz. 16:00–19:00
Aukcja II: 6.12, godz. 16:00–19:00
Aukcja III: 13.12, godz. 16:00–19:00
Aukcja IV: 20.12, godz. 16:00–19:00
Trzy tury aukcji na Allegro:
I tura – od 29.11, godz. 19:00 do 6.12, godz. 19:00
II tura – od 6.12, godz. 19:00 do 13.12, godz. 19:00
III tura – od 13.12, godz. 19:00 do 20.12 godz. 19:00
Wszystkie opcje wsparcia i informacje dostępne na stronie https://radio357.pl/aukcje/.
Mecenasami akcji są: Orlen oraz Fundacja PVE Dobra Energia.
Partnerem akcji jest Allegro Charytatywni.
***
Radio 357 to stacja założona przez byłych dziennikarzy radiowej Trójki. Zespół tworzy obecnie ponad 100 autorów, dziennikarzy oraz osób organizujących pracę radia. Audycje przygotowują m.in. Marek Niedźwiecki, Piotr Kaczkowski, Kuba Strzyczkowski, Marcin Łukawski, Krystian Hanke, Michał Olszański, Patrycjusz Wyżga, Marcin Cichoński, Katarzyna Pruchnicka, Tomasz Gorazdowski, Antoni Grudniewski, Tomasz Rożek, Aleksandra Budka, Gabriela Darmetko, Mateusz Fusiarz, Piotr Stelmach, Marta Kula, Michał Gąsiorowski, Roma Leszczyńska, Izabela Woźniak, Paweł Sołtys, Daniel Wyszogrodzki, Tomasz Jeleński, Katarzyna Kłosińska, Filip Jaślar, Łukasz Błąd, Krzysztof Szubzda, Halina Wachowicz, Bartosz Gil, Baasch, Łukasz Dunaj, Justyna Godz, Agnieszka Szwajgier, Maja Piskadło, Marcin Klimkowski, Grzegorz Sajór i Michał Żakowski.
Radio 357 wprowadziło również serwisy informacyjne nadawane rano i popołudniu. Przygotowuje je zespół 13 dziennikarzy, reporterów i serwisantów oraz 8 korespondentów zagranicznych. Pracę newsroomu koordynuje Andrzej Rudke.
Radio 357 funkcjonuje i rozwija się dzięki wyjątkowej Społeczności Patronów, których jest prawie 50 000. Łączą ich podobne wartości, wymagania co do jakości i poziomu treści, zainteresowania. Patroni nie tylko zapewniają wsparcie finansowe, ale również współtworzą radio w ramach dyskusji, ankiet, sugestii i spotkań „live”. Cieszą się również przywilejami – m.in. możliwością głosowania na Listę Piosenek oraz dostępem do ekskluzywnych treści w sekcji Twoje 357. Organizowane są dla nich także specjalne spotkania z artystami, konkursy i inne wydarzenia
W grudniu 2021 roku Radio 357 otrzymało prestiżową nagrodę Grand Press Digital za „innowacyjne podejście w wykorzystaniu nowoczesnych technologii w pracy dziennikarskiej”. Redakcja magazynu Press wytypowała nominowanych wspólnie z 21 specjalistami z mediów cyfrowych, reprezentantami nadawców, firm badawczych, start-upów i agencji interaktywnych.
We wrześniu 2022 roku Radio 357 otrzymało nagrodę PR Wings w kategorii „Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer” za komunikację ze swoją społecznością. Nagrodę przyznało 40-osobowe jury, w skład którego weszli specjaliści od komunikacji. Konkurs organizuje Stowarzyszenie Agencji Public Relations.
Radio 357 można wesprzeć na stronie https://radio357.pl/lp/wesprzyj-radio-357/
Radio 357 jest dostępne bezpłatnie przez aplikację (Android i iOS), stronę internetową, agregatory stacji internetowych (m.in. OpenFM, WP Pilot, Patronite Audio, TuneIn, Replaio, MyTuner, MediaU, PlayNow). Stacja zwiększa także zasięg poprzez rosnącą dostępność w telewizjach kablowych.
***
O Fundacji Świętego Mikołaja
Fundacja Świętego Mikołaja od 1998 roku pomaga dzieciom w potrzebie. Specjalizuje się w wyrównywaniu szans edukacyjnych dzieci i młodzieży.
Od 2010 roku fundacja prowadzi ogólnopolski program stypendialny dla zdolnych uczniów z niezamożnych rodzin we współpracy z ponad 300 szkołami z całego kraju oraz program pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży. Wspiera i szkoli młodzież na lokalnych liderów w ramach projektu Akademia Liderów Fundacji Świętego Mikołaja. W czasie pandemii fundacja przekazywała uczniom w najtrudniejszej sytuacji komputery do nauki zdalnej. Od 2018 roku nieustannie wspiera dzieci z Aleppo w Syrii, a od 2019 roku – dzieci z Ukrainy.
Każdego roku Fundacja Świętego Mikołaja wspiera setki dzieci, by mogły rozwijać swoje talenty i uczyć się tego, o czym marzą.
Więcej o Fundacji Świętego Mikołaja: https://mikolaj.org.pl/
***
O Allegro Charytatywni
Allegro Charytatywni to przestrzeń w ramach Allegro, która umożliwia klientom platformy pomaganie podczas zakupów online, a organizacjom pozarządowym prowadzenie zbiórek i pozyskiwanie środków na ważne cele charytatywne. Allegro nie pobiera żadnych opłat za wystawienie przedmiotu ani prowizji od sprzedaży ofert charytatywnych – 100% środków zebranych w wyniku sprzedaży przekazywane jest bezpośrednio na konto organizacji prowadzącej zbiórkę.
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl