13 kwietnia 2014 r. o godz. 19.00 w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego zostaną zaprezentowane dwie barokowe kantaty: Wie bist du denn, o Got (lamento) Johanna Christopha Friedricha Bacha oraz Ich habe genug BWV 82 Johanna Sebastiana Bacha, a także dwie kompozycje twórców współczesnych: Concerto na flet prosty, klawesyn i smyczki Fredrika Österlinga i Strumenti della Passione Jarosława Kordaczuka.
Muzyka okresu pasyjnego to - zwłaszcza w baroku - niezwykle bogaty repertuar inspirowany historią Męki Pańskiej. Jedną z najpiękniejszych muzycznych kontemplacji tych odwiecznych zagadnień jest kantata „Ich habe genug”. Poetycki tekst nieznanego autora, stanowi wyznanie znużonego życiem Symeona, który ujrzawszy Jezusa w świątyni, poznaje, iż cel jego ziemskiej wędrówki został osiągnięty („Dobranoc świecie. Cieszę się, że umrę”). Utwór stryja Johanna Sebastiana, kantata „Wie bist du denn, O Gott” Johanna Christana Bacha to także lament o poruszającej sile ekspresji, który wyróżnia się bogactwem i wirtuozerią basowej partii solowej.
Koncert na flet prosty, klawesyn i smyczki szwedzkiego kompozytora Fredrika Osterlinga napisany został dla polskiego zespołu w tym roku. Poszczególne części są pomyślane jako nostalgiczne sceny, w których przestrzeni partie solo poruszają się swobodnie, czasami aktywnie, czasami dopełniając i komentując. Kompozycja „Strumenti della Passione” Jarosława Kordaczuka to współczesne spojrzenie na tematykę pasyjną. „Instrumenty Męki Pańskiej” powstały bowiem w 2014 r. i swoim tytułem i formą nawiązują do ikonograficznej tradycji przedstawiania narzędzi (instrumentów) męki Jezusa Chrystusa. Jest to Pasja opowiedziana przez rzeczy, a tytuły poszczególnych części to nazwy przedmiotów, które pojawiają się w kontekście Męki.
Skład Arte dei Suonatori zostanie na potrzeby tego koncertu poszerzony o wokalistów i współczesne (także etniczne) instrumenty perkusyjne oraz elektronikę.
Wykonawcy: Marek Rzepka – bas, Bolette Roed - flet prosty oraz Orkiestra Arte dei Suonatori. Ostatni, premierowy utwór orkiestra wykona pod dyrekcją kompozytora Jarosława Kordaczuka.