Jarmark Dominikański z organami w tle - już od 27 lipca.

Jarmark Dominikański każdego roku przyciąga tłumy turystów i mieszkańców Pomorza. Związane z nim atrakcje na długo potrafią zająć nawet najbardziej wymagających. Jednakże po dniu spędzonym na przeszukiwaniu straganów warto zrelaksować się przy dźwiękach pięknej muzyki. Stała imprezą towarzyszącą Jarmarkowi od lat są Koncerty Organowe w Bazylice św. Mikołaja. Na bezpłatne występy najznakomitszych artystów z całego świata zapraszamy w niedziele (godz. 14:30) i poniedziałki (godz. 20:00) od 27 lipca do 11 sierpnia. Program zapowiada się obiecująco! Zapraszamy!


Gdańsk to miasto o bogatej, kilkusetletniej tradycji organowej. Tutaj znajduje się wiele znakomitych, zabytkowych instrumentów. Tutaj tworzyli tacy artyści jak Jan Pieterszoon Sweelinck czy Friedrich Wilhelm Markull. Ideą organizacji „Koncertów organowych z okazji Jarmarku św. Dominika” odbywających się rokrocznie od ponad 20 lat, jest podtrzymywanie tej wielowiekowej tradycji oraz propagowanie i prezentacja muzyki organowej w wykonaniu wybitnych artystów – organistów i instrumentalistów z polskich i światowych ośrodków muzycznych.Sezon letni oraz odbywająca się w Gdańsku słynna na cały świat impreza artystyczno – handlowa, Jarmark św. Dominika, sprzyjają ruchowi turystycznemu, a dogodne usytuowanie Bazyliki św. Mikołaja, zróżnicowany i przystępny repertuar koncertów, bezpłatny wstęp na wszystkie koncerty cyklu zachęca Gdańszczan oraz turystów do licznego udziału w koncertach. Ponadto cykl „Koncertów organowych z okazji Jarmarku św. Dominika” ma wymiar edukacyjny: piękna muzyka organowa rozbrzmiewa w zabytkowych murach kościoła św. Mikołaja, przybliżając tym samym publiczności historię tej barokowej świątyni, bogactwo jej architektury, rzeźby i malarstwa.

Dofinansowano ze śodków Miasta Gdańska.

Koncerty organowe z okazji Jarmarku św. Dominika

Termin: 27.07-11.08.2014; niedziele, g. 14.30, poniedziałki, g. 20.00

Bazylika św. Mikołaja w Gdańsku

Program

27/7 Douglas Lawrence (Australia), organy

ET NOVA ET VETERA

Anonymous c. 1320

Estampie

Johann Kaspar Kerll (1627 - 1693)

Canzona d-moll

Dietrich Buxtehude (1637 - 1707)

Passacagia d-moll

Preludium chorałowe: "Jesus Christus unser Heiland"

Preludium, fuga i chaconne C-dur

Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)

Preludium chorałowe: "Herr Jesu Christ, dich zu uns wend"

Sonata nr II c-moll: vivace, Largo, Allegro

Gabriel Pierné (1863-1937)

Preludium Es-dur

Felix Mendelssohn (1809 - 1847)

Preludium i fuga d-moll op.37

3/8 Maciej Zakrzewski, organy

Dorota Dąbrowska, flet

Jan Sebastian Bach (1685-1750)

Preludium i fuga D- dur BWV 532

Georg Philipp Telemann (1681-1767)

Fantazja VII na flet solo

Johann Pachelbel (1653-1706)

Ciaccona in f

Marin Marais (1656-1728)

La Folia na flet solo

Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788)

Sonate C- dur Wq 149 na flet i organy obligato

Antonio Vivaldi (1678-1741)

Sonata g - moll na flet i organy

4/8 Roman Perucki, organy

Maria Perucka, skrzypce

Jugendkantorei der Braunschweiger Domsingschule (Niemcy)

prowadzenie Elke Lindemann i Gerd-Peter Münden

J.S. Bach (1685-1750)

Passacaglia c- moll BWV 582

Janusz Bielecki (*1962)

Passacaglia per Violino e Organo

(arr. Tadeusz Kassak)

Georg Philipp Telemann (1681-1757)

Laudate Jehovam Ps. 150

na dwoje skrzypiec, continuo i czterogłosowy chór

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1797)

Kyrie, Gloria und Agnus Dei

Z „Krönungsmesse“ KV 317

Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847):

Richte mich Gott

Motette zu acht Stimmen

Hymne op. 96

Kantata na sopran i chór

Zbigniew Kruczek (*1952)

BACH: Menuet

Joseph Rheinberger (1839-1901)

Ouverture z Sechs Stücke op.150 /1887 für Violin und Orgel

10/8 Christian Bacheley (Francja), organy

Pierre Du Mage (1674-1751)

Livre d’Orgue

Plein Jeu, Fugue, Trio, Tierce en taille, Basse de trompette, Récit, Duo, Grand Jeu

Georg Böhm ( 1661-1733 )

Vater Unser im Himmelreich (Notre Père)

Johann Sebastian Bach (1685-1750)

Trio en ré mineur BWV 583

Carl Philipp Emanuel Bach(1714-1788)

Sonate en ré majeur H86

Allegro di molto-Adagio e mesto-Allegro

Félix Mendelssohn ( 1809-1847 )

Prélude et Fugue en sol majeur

Jehan Alain (1911-1940)

Choral dorien

Percy Fletvher (1879-1932)

Festival Toccata

11/8 Witold Zalewski, organy

Dumitru Harea (Mołdawia), fletnia Pana

Marc - Antoine Charpentier (1643-1704)

Te Deum

Johann Sebastian Bach (1685-1750)

Toccata i fuga d-moll BWV 565

J.S. Bach (1685-1750)

Aria na strunie G

Jacques-Nicolas Lemmens (1823-1881)

„Fanfary”

Tomasso Albinoni (1651-1751)

Adagio

Franz Schubert (1797-1828)

Ave Maria

Charles-Marie Widor (1844-1937)

Meditation z I Symfonii nr 1 c-moll
Cesar Franck (1822-1890)

Panis Angelicus

Theodore Dubois (1837-1924)

Toccata G-dur

Piotr Czajkowski (1840-1893)

Pieśń neapolitańska


Bilety

Wstęp wolny.

Organizatorzy
Bazylika św. Mikołaja
Miasto Gdańsk
Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina
Pomorskie Stowarzyszenie „Musica Sacra”

Patronat honorowy










Sponsor strategiczny PFB


Bazylika św. Mikołaja Jedna z najstarszych świątyń w Gdańsku, powstała u schyłku XII wieku. Kościół św. Mikołaja jest trzynawową bazyliką.

We wnętrzu zachowane jest bogate wyposażenie gotyckie, renesansowe, barokowe i rokokowe. Mimo że patronem kościoła jest opiekun żeglarzy, wewnątrz świątyni nie ma zbyt wielu elementów marynistycznych.

Najwcześniejsze gotyckie zabytki to Pietà z pocz. XV w. przy kaplicy św. Jacka i malowidła na północnej ścianie prezbiterium z ok. 1430 przedstawiające Mękę Pańską.

Sztukę późnego renesansu reprezentuje przede wszystkim bogato zdobiony, pięciokondygnacyjny ołtarz główny, pochodzący z 1643.

Organy Sztukę późnego baroku reprezentują organy słynące z idealnie czystych dźwięków. Prospekt organowy pochodzi z 1755. Obecny wygląd organów to efekt ich przebudowy w 1977, kiedy na górną partię instrumentu przeniesiono z powrotem małe organy, umieszczone w 1932 w nawie południowej.

Douglas Lawrence swój koncert w Sion (Szwajcaria, 1971 rok) na najstarszych czynnych organach świata, datowanych na około 1420 rok uważa za swój debiut artystyczny. Od tej pory jako organista lub dyrygent Douglas Lawrence wykonał około 2000 koncertów. Występował w całej Europie, m. in. w londyńskiej katedrze Św. Pawła oraz Katedrze Westminsterskiej, w Notre Dame w Paryżu, w bazylice Św. Marka w Wenecji, w kościele św. Bawona w Haarlemie, w katedrze św. Szczepana w Wiedniu, w Katedrze w Bonn, kościele Pamięci w Berlinie i katedrze św. Piotra w Genewie.Ponadto koncertował w wielu azjatyckich ośrodkach muzycznych m. in. w Singapurze, Hong Kongu, Pekinie i Manili oraz w kościołach, ratuszach i salach koncertowych Australii i Nowej Zelandii. W swoim dorobku posiada około 60 wydawnictw muzycznych. W australijskim Melbourne jest dyrektorem muzycznym prezbiteriańskiego Scot’s Church, gdzie znajdują się słynne organy Riegera, a także dyrektorem chóru Australian Chamber Choir. Wykłada na Uniwersytecie w Melbourne. Dokonał inauguracji organów słynnej Opery w Sydney. Jest częstym konsultantem budowy nowych instrumentów. Jego pasją jest muzyka J. S. Bacha oraz współczesna muzyka australijska, którą bardzo chętnie wykonuje.

Maciej Zakrzewski, organista, kompozytor, wykładowca Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, pedagog Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku. Ukończył z wyróżnieniem studia na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie organów prof. Romana Peruckiego. Brał udział w wielu konkursach organowych i kompozytorskich. Jest laureatem I miejsca na VII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Organowej im. J. P. Sweelincka (Gdańsk 2009), oraz IV miejsca na konkursie „Premio Elvira di Renna” w Pontecagnano- Faiano (Włochy 2008). W roku 2010 otrzymał „Złoty Laur Młodego Organisty” na XXXIII Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Giżycku. Wraz ze swym zespołem „Concitato” zdobył pierwszą nagrodę na VII Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Dawnej (Malbork 2009). Brał udział w kursach mistrzowskich- interpretacji muzyki organowej, prowadzonych m. in. przez M. Hoselbecka, P. van Dijka, O. Latry, H. Deustcha, W. Zerera, L. Ghielmi; improwizacji pod kierunkiem P. Pincemailla, T. A. Nowaka oraz w Warsztatach Muzyki Dawnej w Wieliczce (2008). Współpracuje m. in. z Polską Filharmonią Bałtycką w Gdańsku, Orkiestrą Polskiej Filharmonii Kameralnej, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Kameralną PROGRESS, Chórem Akademii Morskiej w Gdyni, Chórem CANTUS oraz chórem kameralnym „Discantus”, z którym dokonał nagrania „Mszy Kaszubskiej” Michała Sławeckiego. Brał udział w nagraniu Sonat kościelnych Mozarta, prowadzonym przez Maxima Vengerova. W maju bierzącego roku ukaże się jego pierwsza solowa płyta z nagraniem dzieł Liszta i Widora na organach Archikatedry Oliwskiej. Wraz z Pomorskim Stowarzyszeniem Musica Giovane organizuje koncerty organowe w Malborku i w Tczewie. Organista mszy św. radiowych transmitowanych przez radio PLUS z Bazyliki św. Brygidy w Gdańsku. W roku 2009 był nominowany do nagrody miasta Gdańska „Młodzi Twórcy Kultury”, a rok później do nagrody „Gryfa Pomorskiego” w kategorii „Pomorska Nadzieja Artystyczna”. W roku 2010 nominowano go do nagrody Miasta Gdańska "Splendor Gedanensis" za udział w wielu wydarzeniach artystycznych na terenie Pomorza. Koncertuje jako solista i kameralista w kraju i za granicą (m. in. Austria, Litwa, Niemcy, Francja).

Dorota Dąbrowska studia muzyczne ukończyła z wyróżnieniem w 2002 r. w Gdańskiej Akademii Muzycznej pod kierunkiem prof. K. Langmana. Zdobyła I nagrodę w uczelnianych eliminacjach do Konkursu o stypendium Fundacji Yamaha - reprezentowała Uczelnię w Konkursie YFMC Yamaha. Była stypendystką Ministerstwa Kultury. Brała udział w konkursie muzyki francuskiej w Łodzi, II Etapie Ogólnopolskiego Konkursu fletowego w Warszawie. W latach 2000 - 2006 związana była z orkiestrą Państwowej Opery Bałtyckiej z którą koncertowała w: Niemczech, Holandii, Danii, Szwecji, Estonii. Od roku 2006 jest I flecistką Polskiej Filharmonii Bałtyckiej.

Roman Perucki, ukończył gdańską Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w klasie organów prof. Leona Batora w 1986r. Uczestniczył w mistrzowskich kursach organowych w kraju i za granicą. Od roku 1997 jest profesorem gdańskiej Akademii Muzycznej (w latach 1996-1999 był prorektorem ds. artystycznych) oraz w Zespole Szkół Muzycznych w Gdańsku. Jest Dyrektorem Naczelnym Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku. Z jego inicjatywy powstało Gdańskie Centrum Muzyczno – Kongresowe, siedziba filharmonii. Prezes Pomorskiego Stowarzyszenia „Musica Sacra”, z którym organizuje m.in.: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej w Katedrze Oliwskiej (jeden z najsłynniejszych w świecie), Międzynarodowy Konkurs Organowy im. J.P. Sweelincka w Gdańsku, cykl koncertów „Bliżej Bacha”, koncerty z okazji Jarmarku św. Dominika w kościele oo. Dominikanów w Gdańsku oraz festiwale organowe w kościołach Pomorza Gdańskiego. Prowadzi kursy mistrzowskie w Niemczech, Francji, Portugalii, Rosji, Meksyku oraz wykłady w uczelniach i szkołach muzycznych na terenie całej Polski. Jest jurorem wielu międzynarodowych konkursów organowych (Włochy, Francja, Czechy, Rosja, Polska). W swoim dorobku ma już ponad 2000 recitali. Koncertował w najsłynniejszych katedrach i salach koncertowych świata, m.in. w Notre Dame (Paryż), katedra w Gandawie (Belgia), Mariinsky Theater (St. Petersburg), sala koncertowa The UANL Symphony Orchestra w Monterrey (Meksyk). Koncertuje w Polsce, w niemal wszystkich państwach Europy, w Rosji, Japonii, Chinach, Australii, Meksyku i USA. Dużą część koncertów wykonuje wspólnie ze swoją małżonką, skrzypaczką Marią Perucką.Jest I. organistą Archikatedry Oliwskiej. Od 1999 roku jest prezesem Stowarzyszenia Miłośników Archikatedry Oliwskiej. Dokonał licznych nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji, posiada nagrania płytowe. Jego płytę „Messe pour les paroisses” Fr. Couperina Bohdan Pociej uznał w „Ruchu Muzycznym” za najlepsze nagranie roku 1991 wydane w Polsce, a II płyta Oliwska nominowana była do nagrody Fryderyka. W swoim dorobku posiada platynową płytę, wydaną w 1998 roku. Posiada liczne odznaczenia i nagrody, w tym najwyższe odznaczenia papieskie: Pro Eclessiae et Pontifice, przyznane przez Ojca Świętego Jana Pawła II oraz Order św. Sylwestra nadany przez Papieża Benedykta XVI. W roku 2005 r. uzyskał złotą odznakę Zasłużony dla Kultury Polskiej. W 2007 roku otrzymał Pomorską Nagrodę Artystyczną – Gryfa Pomorskiego za rok 2006 oraz nagrodę Gdańskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuki.

Maria Perucka jest absolwentką Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie skrzypiec prof. Henryka Keszkowskiego. Brała udział w licznych, międzynarodowych kursach mistrzowskich. Występowała w kwartecie smyczkowym, z którym brała udział w wielu konkursach muzyki kameralnej (m.in. laureatka III nagrody – Łódź 1986). Jako solistka występowała z Kaliską Orkiestrą Symfoniczną, a w Zespole Muzyki Dawnej Cappella Gedanensis była koncertmistrzem. Jest członkiem kwartetu skrzypiec 4PM. Koncertuje w wielu kościołach i salach koncertowych w miastach polskich: Warszawa, Kraków, Szczecin, Lublin, Gdańsk oraz w Niemczech, Francji, Włoszech, Belgii, Finlandii, Szwecji i Norwegii, w tym z wieloma wybitnym solistami i organistami. W swoim bogatym dorobku artystycznym posiada nagrania płytowe (z Januszem Szadowiakiem, trąbka, Danutą Mossakowską – Dulską, sopran, i Romanem Peruckim, organy), radiowe i telewizyjne. Prowadzi ożywioną działalność pedagogiczną w Szkole Muzycznej II stopnia w Gdyni, między innymi z uczniami swojej klasy brała udział w mistrzowskich kursach skrzypcowych prowadzonych przez Maxima Vengerowa (październik 2009) i Siergieja Stadlera (czerwiec 2010).

Młodzieżowy chór z Katedralnej Szkoły Śpiewu w Brunszwiku składa się z ponad 100 młodych śpiewaków. Młodzież spotyka się dwa razy w tygodniu na próbach, które w większej części stanowią lekcje śpiewu. Chór jest częścią Katedralnej Szkoły Śpiewu, która posiada 800 aktywnych członków i jest największym przedsięwzięciem w zakresie muzyki ewangelickiej w Niemczech. Trzech kantorów opiekuje się 600 dziećmi oraz 200 dorosłymi. Wielu członków chóru młodzieżowego śpiewa w nim w Katedrze już od piątego roku życia i wędruje przez wiele dziecięcych grup chóralnych. Wieloletnie podróże koncertowe prowadziły chór przez takie państwa jak: Cypr, Anglia, Francja, Czechy i Szwajcarię. Jugendkantorei der Braunschweiger Domsingschule był jednym z pierwszych chórów, który w 2005 roku wystąpił w odrestaurowanym „Frauenkirche“ w Dreźnie. Jako jedyny chór w Niemczech jest prowadzony przez dwóch dyrygentów - kantorów. Organistka Elke Lindemann oraz organista katedralny Gerd-Peter Munden dzielą się partnersko próbami i koncertami. Chór śpiewa muzykę katolicką oraz przeplatając je popularną muzyką chóralną, sięgając po muzykę filmową i musicalową, jak np. oratorium „The armed man“ Karla Jenkinsa połączone z projekcją video.

Christian Bacheley (Francja) Artysta pochodzący z regionu Jury, urodzony w Dole w 1955 roku. Rozpoczął studia w zakresie organów w Besançon u Jeanne Marguillard (uczennicy Louisa Vierne'a). W Konserwatorium Muzycznym w Lyonie był uczniem Françoise Redon (fortepian) oraz Louisa Robilliarda (organy). Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich pod okiem Marie-Claire Alain, która w sposób szczególny wpłynęła na jego działalność artystyczną. Studiował także dyrygenturę chóralną u Philippe'a Caillarda oraz Alaina Choberta. W 1983 roku został mianowany dyrektorem Miejskiej Szkoły Muzycznej w Arbois, a w 1985 roku został organistą tytularnym kościoła św. Justa w Arbois, w którym to w roku 1991 założył chór Opus 39.Na organach w Arbois (wybudowanych przez Carouge'a w 1728 roku i zrekonstruowanych przez Aubertina w 1985) nagrał trzy płyty; jedną z nich wspólnie z trębaczem Pierrem Kumorem, (profesorem Regionalnego Konserwatorium Muzycznego w Besançon), podczas ich wspólnego koncertu w 2008 roku. Występował na wielu koncertach zarówno we Francji jak i za granicą: festiwale w Palma de Majorque, Bourges, Carcassonne, Mougins, Roya-Bevera, Quelven i Liège; w Niemczech (Bochum, Grimma, Hausach, Winnenden, Ottobeuren), Czechach (Praga, Brno, Litomerica), Luksemburgu, Szwajcarii (katedra w Lozannie, Romainmôtier, Nyon), Włoszech (Camaiore), Stanach Zjednoczonych. W sierpniu 2012 dał serię pięciu recitali organowych w Kanadzie. W 2014 roku wystąpi w Polsce (Gdańsk, Jastrzębia Góra, Warszawa), w Paryżu (Kaplica Salpêtrière), w Mouzon, Arbois, Salins-les-Bains, Pontarlier, Bourg-en-Bresse oraz Villersexel. Christian Bacheley jest również dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Organowego w Arbois od początku jego istnienia, od 2000 roku.


Ch. Bacheley

Witold Zalewski ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie – w klasie organów prof. Jana Jargonia. Od roku 1995 pełni funkcję I organisty w Królewskiej Katedrze na Wawelu. Jako solista koncertuje regularnie w najważniejszych festiwalach w kraju i za granicą. Wystąpił m. in. w katedrze św. Patryka na Manhattanie w Nowym Jorku, Tokio Metroplitan Art Space, Nativity Church w Betlejem oraz w Buenos Aires, Montevideo, Rio de Janeiro, Toronto, Jerozolimie, Irkucku, Istambule i Moskwie. Jest wykładowcą w Międzyuczelnianym Instytucie Muzyki Kościelnej w Krakowie, gdzie prowadzi zajęcia z praktyki liturgicznej oraz organów. Od roku 1998 jest członkiem Komisji Muzyki Kościelnej Kurii Metropolitalnej w Krakowie. W czasie pielgrzymek papieskich pełnił rolę organisty. Zajmuje się propagowaniem muzyki organowej, poprzez współorganizowanie wielu festiwali i koncertów. W roku 2011 wyróżniony został przez papieża Benedykta XVI odznaczeniem "Proeclesia et Pontifice". W roku 2012 otrzymał stopień doktora sztuki.


W. Zalweski

Dumitru Harea urodził się w Mołdawii, we wsi Isacova, 50 km od stolicy -Kiszyniowa. Po ukończeniu szkoły muzycznej w Orhei (1985) i Liceum Muzycznego w Tiraspolu (1990), rozpoczął studia w Akademii Muzycznej w Kiszyniowie w klasie fletni-Pana. Studiował u znanego i cenionego w Mołdawii i Rumunii Prof. Iona Negura. Akademię ukończył w 1996r. Już w trakcie studiów, przez cztery lata, pracował jako nauczyciel w Szkole Muzycznej, w której uczył młodzież gry na fletni Pana. W tym czasie był także członkiem orkiestry ludowej "Martisor”, koncertując wraz z nią nie tylko w Mołdawii, ale także w Rumunii, na Łotwie i innych państwach Europy. Dumitru Harea jest muzykiem, który oprócz doskonale opracowanych, popularnych i znanych utworów muzyki klasycznej, ma w swoim repertuarze również znane przeboje światowej muzyki rozrywkowej no i oczywiście utwory typowej rumuńskiej, mołdawskiej i ukraińskiej muzyki ludowej, często komponowanej specjalnie dla tego specyficznego instrumentu. Na fletni Pana gra od 12-tego roku życia. W roku 2000 po raz pierwszy odwiedził Poznań. Tutaj poznał swoją obecną żonę, Agatę i tutaj także zamieszkał. W 2001r. artysta wydał swoją solową płytę pt. "Muzyka Duszy". Płyta zawiera najbardziej znane utwory klasyczne, wykonywane na fletnię Pana, z towarzyszeniem organów. Od samego początku pobytu w Polsce współpracuje z Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. Gościnnie występuje ze słynnym zespołem „Czerwone gitary” oraz z zespołem muzyki cygańskiej "Terno". Od paru lat współpracuje z Filharmonią Bałtycką i Jeleniogórską oraz z Akademią Muzyczną w Poznaniu. Koncertuje w całej Polsce i zagranicą m. in.: w Niemczech, we Włoszech, Wielkiej Brytanii i Szwecji. W roku 2003 został współtwórcą zespołu „Karpatia”, z którym występował do roku 2007. Zespół specjalizował się w wyszukiwaniu i wykonywaniu muzyki ludowej Karpat. W 2007r. Dumitru Harea zakłada swój zespół, „Besarabia”, z którym promuje muzykę ze swoich stron ojczystych, to jest Mołdawii i Rumunii . Artysta również aktywnie promuje instrument, fletnię Pana, koncertując edukacyjne. Ma w swoim dorobku ponad 1000 takich koncertów, wykonywanych w szkołach i przedszkolach na terenie całej Polski. Ten rodzaj promowania fletni Pana organizowany był m.in. przez takie biura koncertowe jak: "Pro Sinfonika", "Wielkopolskie Biuro Koncertowe", "Pro Musica", „Musica viva”, „Manta Impresariat”, „Art And Music”, „Mezzoforte”, „Filharmonia Jeleniogórska” oraz agencje artystyczne „Agencja Artystyczna Promocja” i „L’Arte”. Od 2009 roku Dumitru Harea prowadzi ogólnopolskie warsztaty gry na fletni Pana, które odbywają się w Bielsko-Białej, zaś od roku 2011 w Lesznie w woj. wielkopolskim prowadzi pierwszą sekcję fletni Pana w Polsce.


D. Harea

Powiązane Video Wszystkie video

Gabriel Fauré - Pavane - 15 fletów
Zagan Acoustic film
Aleksander D?bicz - Cinematic Piano [teaser]
Premiera teledysku Klezmafour i Orkiestry Filharmonii w Szczecinie

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Yamaha VT409700 QS300 przyc. 0,-,ENTER
Yamaha VT409900 QS300 przyc. < -down- >
Alu Stage TLE-04 nogi teleskopowe do podestu aluminiowego 0,4 - 0,6 m (komplet - 4 szt.)
Alu Stage TLE-06 nogi teleskopowe do podestu aluminiowego 0,6 - 1,0 m (komplet - 4 szt.)

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl