Co zrobić, aby do słuchania muzyki klasycznej zachęcić jak najwięcej młodych ludzi? Jak przekonać ich, że sala koncertowa to także miejsce dla nich? Odpowiedzią jest koncert specjalny „Gra o stołki”, który odbędzie się w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w sali Gogol (namiot na Placu Teatralnym) w sobotę, 29. września o godz. 20:30.
Organizatorzy tegorocznej edycji Festiwalu Szalone Dni Muzyki postawili sobie za cel zainteresować koncertami jak największą grupę młodych ludzi, zwłaszcza tych, którzy z muzyką klasyczną nie mieli do tej pory wiele wspólnego. Założenie o tyle ambitne, co niemal niewykonalne. Mimo że otwarta formuła Festiwalu, rozbudowany repertuar i bilety w przystępnej cenie przemawiają na korzyść Festiwalu, to w głowach młodych ludzi często zostaje bariera. „Muzyka klasyczna? Nie, to nie dla mnie”, mówią.
Jak zatem przełamać istniejący wśród młodych ludzi stereotyp o nieprzystępności muzyki klasycznej? Zorganizowany w ramach Festiwalu specjalny koncert „Gra o stołki” to odpowiedź na ten problem.
Dwa tygodnie przed koncertem uruchomiona została gra, do której wciągnięto młodych ludzi. Areną gry jest blisko 50 (!) najpopularniejszych warszawskich pubów, klubów i klubokawiarni. Mechanizm jest bardzo prosty. Każda osoba, która odnajdzie w klubie lub pubie specjalnie oznakowane krzesło, może wygrać darmowy bilet na koncert specjalny w ramach Festiwalu Szalone Dni Muzyki. Co najważniejsze, koncertu tego będzie można wysłuchać, siedząc dokładnie na tym samym krześle, które udało nam się znaleźć np. w klubie.
Koncert specjalny „Gra o stołki” to bezprecedensowe wydarzenie wśród koncertów muzyki klasycznej. 29. września, dla widowni zasiadającej na klubowych kanapach, pubowych stołkach i klubokawiarnianych krzesłach zagra zespół Motion Trio. Organizatorzy przewidzieli 100 miejsc, chociaż już wiadomo,
że spodziewanych jest dużo więcej widzów.
„Bardzo rzadko agencje mają szansę współpracy z tak prestiżowym klientem przy tworzeniu tak ważnych dla kultury wydarzeń. Możliwość pracy przy tym projekcie, to dla nas duży honor” mówi Mariusz Pitura dyrektor kreatywny JWT Warszawa, agencji, która całą akcję wymyśliła i zrealizowała przy wsparciu agencji interaktywnej Blueberry.