Może najbardziej charakterystyczną cechą XX-wiecznego krajobrazu muzycznego jest pluralizm stylistyczny, przejawiający się nie tylko w obrębie licznych szkół i nurtów, lecz także w języku pojedynczych twórców, którzy niekrępowani dominującymi regułami kompozycji, sięgali po rozmaite środki ekspresji muzycznej. Do najistotniejszych zagadnień podejmowanych przez postromantycznych kompozytorów należała kwestia barwy, ważna zarówno dla przedwojennych impresjonistów, jak i przedstawicieli sonorystyki. Album prezentuje, w wykonaniu międzynarodowego grona muzyków związanych z belgijską szkołą wykonawczą, utwory z początku XX wieku, w których gra barwą odbywa się w przestrzeni kameralnej. Wiodącą tu parą instrumentów jest flet i altówka – para, która, znakomicie się uzupełniając, zainspirowała swym brzmieniem wielu kompozytorów; m.in. Debussiego, Huybrechtsa, Roussela, Schulhoffa.
Nozomi Kanda – flute, piccolo, Daniel Rubenstein – viola
Ingrid Procureur – harp, Didier Poskin – cello, Koenraad Hofman – double bass
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl