Charyzmatyczny Maestro Bernius w szczecińskiej Filharmonii

Po Jerzym Maksymiuku i Antonim Wicie, w najbliższy piątek w szczecińskiej Filharmonii kolejny koncert z cyklu „Passionato”. Koncerty w tym cyklu to spotkania z najznamienitszymi dyrygentami, znanymi i oklaskiwanymi w największych salach koncertowych świata. Tym razem szczecińskich filharmoników poprowadzi wybitny dyrygent - Frieder Bernius.

Frieder Bernius to znakomity niemiecki mistrz batuty, cieszący się uznaniem na całym świecie, zarówno jako dyrygent jak i nauczyciel. Jest założycielem i kierownikiem artystycznym zespołów: Kammerchor Stuttgart, Barockorchester Stuttgart, Hofkapelle Stuttgart i Klassische Philharmonie Stuttgart.

Jest uznanym wykonawcą muzyki dawnej. Prowadząc koncerty chóralne a cappella z muzyką Monteverdiego, Bacha, Händla, Mozarta, Beethovena, Fauré i Ligetiego, czy dyrygując utworami scenicznymi Mendelssohna lub symfoniami Haydna, Burgmüllera i Schuberta, Frieder Bernius zawsze dąży do dźwięku, który jest jak najbardziej zbliżony do oryginalnego, historycznego wykonania, ale jednocześnie w jego interpretacjach można odnaleźć indywidulny, niewątpliwie osobisty charakter. Pasjonuje się również odkrywaniem oper XVIII-wiecznych, jak i premierowymi wykonaniami oper współczesnych kompozytorów.

Na program koncertu składają się trzy dzieła Josepha Haydna. W życiu słynnego klasyka wiara była bardzo istotną sferą, stąd też znaczną część w jego dorobku kompozytorskim zajmują utwory religijne.

Jako pierwsza zabrzmi jedna z symfonii „londyńskich” - Symfonia nr 95 c­moll. Kompozycja, w której Haydn pragnął kontynuować wielkie dokonania Mozarta na gruncie muzyki symfonicznej, powstała po śmierci wielkiego mistrza. Pomimo minorowej tonacji, w Symfonii dominuje pogodny nastrój.

Salve Regina to antyfona ku czci Najświętszej Maryi Panny. Zróżnicowana obsada, wyjątkowy liryzm i wzniosły nastrój, czynią ten utwór szalenie interesującą pozycją w programie. Jako głosy solowe w tym utworze wystąpią: Sarah Wegener – sopran, Susanne Langner – alt, Robert Buckland – tenor i Jens Hamann – baryton, a partię organową wykona Hanna Dys.

Na koniec zabrzmi jedna z najcenniejszych kompozycji Haydna – „Siedem ostatnich słów Chrystusa na krzyżu” w pierwotnej, orkiestrowej wersji. Dzieło cieszyło się dużym powodzeniem, co zapoczątkowało serię przeróbek utworu, a ostateczna wersja powstała po dodaniu chóru i głosów solowych do orkiestry. Siedem sonat, poprzedzonych introdukcją a zwieńczonych brawurowym „Il Terremoto” (trzęsienie ziemi, zmartwychwstanie), przenosi słuchacza na Golgotę.

Koncert rozpocznie się w piątek, 20 marca o godz. 19. Bilety w cenie 20 – 50 zł do nabycia w kasach Filharmonii oraz na stronie www.filharmonia.szczecin.pl.


Jens Hamann


Susanne Langner


Maestro Bernius

Powiązane Video Wszystkie video

Le Blakk - The Blakk SWAN
Erik Satie - Gymnopédie no 1
J. Brahms - ko?ysanka - Maestro Minnie
Premiera teledysku Klezmafour i Orkiestry Filharmonii w Szczecinie

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Rohema Percussion Maestro, batuta
Strunal Cello Maestro Linz 4/7 H - czeska wiolonczela 4/4
Hannabach Nylonowy rdze Dla maszynki Dresden Throw-off Standard
Remo SA-0108-00 Ambassador 8″ rezonansowy do werbla, nacig perkusyjny

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl