Anna Karasińska  -  sopran

Ukończyła poznańską Akademię Muzyczną, a następnie dwuletnie studia podyplomowe w londyńskiej Royal Academy of Music pod kierunkiem Joy Mammen otrzymując dyplom z wyróżnieniem (Dip RAM).

Swój warsztat wokalny doskonaliła pod kierunkiem takich pedagogów jak: Fassbaender, Schlick, Ameling, Gedda, Vignoles, Schollum, Esswood i Kirkby.

Laureatka konkursu wokalnego w Gdańsku (nagroda specjalna) 1993, Konkursu Mozartowskiego w Southport (II nagroda) 1995, Konkursu Bachowskiego w Lipsku (IV nagroda i Nagroda specjalna za najlepsze wykonanie arii z Pasji wg. Św. Mateusza) 1998; była finalistką Konkursu ARD w Monachium 1998.

W roku 1997 debiutowała na scenie Opery Krakowskiej jako Pamina w „Czarodziejskim flecie” W. A. Mozarta. Otrzymała Wyróżnienie „Pamięci Haliny Słonickiej” za rolę Julii w spektaklu „I Montecchi e i Capuleti” Belliniego (1998/99) pod dyrekcją Richarda Bonynge. W 2001 roku wystąpiła na V Wielkanocnym Festiwalu Beethovenowskim śpiewając Marzelinę w koncertowym wykonaniu „Fidelia” L. van Beethovena pod batutą Leopolda Hager’a.

Anna Karasińska od roku 2002 współpracuje z Teatrem Wielkim – Operą Narodową: debiut w partii tytułowej „Peleasa i Melizandy” C. Debussy’ego, śpiewa także Corinnę w „Podróży do Reims” G. Rossiniego (pod dyrekcją Alberto Zeddy), Hrabinę w „Przysiędze” A. Tansmana, Biankę w „La Rondine” G. Pucciniego, Annę w „Nabucco” G. Verdiego, Frasquitę w „Carmen” G. Bizeta, w operze „Ubu Rex” K. Pendereckiego, „Aidzie” G. Verdiego, „Salome” R. Straussa.

Szczególne miejsce w działalności artystycznej Anny Karasińskiej zajmują recitale pieśniarskie. Dysponuje bogatym repertuarem, wykonując różne stylistycznie pieśni w oryginalnych wersjach językowych. Występowała na wielu znaczących scenach koncertowych, współpracując z wybitnymi pianistami: Krystyną Borucińską, Januszem Olejniczakiem, Krzysztofem Jabłońskim, Ewą Pobłocką. Ma w swoim repertuarze liczne partie sopranowe w oratoriach i kantatach.

Występowała między innymi w londyńskim Barbican Centre, w kościele St. Martin In the Fields w Londynie, w paryskim kościele La Madeleine, w Tonhalle w Zurychu.

Współpracuje z: Sinfonią Varsovią, NOSPRem, Polską Orkiestrą Radiową, Liverpool Mozart Players, Orkiestrą Kameralną „Amadeus”, zespołem Capella Bydgostiensis, oraz Filharmonią Krakowską, Poznańską, Łódzką, Szczecińską, Białostocką, Opolską, Lubelską. Dokonała nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji.

Powiązane Video Wszystkie video

Joseph-Nicolas-Pancrace Royer - Vertigo
Popey Music ® - Cinematic Trailer #1
1. Festiwal Muzyki Crossover (Bielsko-Bia?a 2016)
TURANDOT - Teatr Wielki w ?odzi

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Graphtech PQ-M600-00 - Martin Style Guitar Nut, Angled Bottom, Slotted, siodeko do gitary
Graphtech PQ-5700-00 - Strat Style Nut, Curved Bottom, Slotted, 7-strun, siodeko do gitary elektrycznej
PWM Bado Anna - Cicha noc. 8 kold na gitar
PWM Klechniowska Anna Maria - Szkoa na fortepian

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce Artykuły sponsorowane
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
forum muzyczne
kultura w sieci

Copyright © 2011-2023 CameralMusic.pl