"Opowieści Hoffmanna" Kraków

fot. Ryszard Kornecki

W poszukiwaniu człowieka. PREMIERA „Opowieści Hoffmanna” w Operze w Krakowie
09.06.2017

W ostatnich dniach, w ramach Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej, na deskach tego teatru zagościły premierowe „Opowieści Hoffmanna” J. Offenbacha, przygotowane przez team: Michał Znaniecki (reżyser) , Luigi Scoglio (scenogarfia) , Diana Theocharidis (choreografia).
Team uznanych w świecie realizatorów tym razem przygotował mieszankę nieco ciężkostrawną, ponieważ nie była to opracowana od początku do końca nowa koncepcja, tylko szereg pomysłów oraz inspiracji zaczerpniętych z różnych źródeł. To, co w innym dziele miało jakiś logiczny sens wyrwane z kontekstu i przyczepione do innych mogło sprawiać wrażenie nudnego. I jak dla mnie - sprawiało.
Przyczyniła się do tego też scenografia, która przytłoczyła wizualnie wszystko, muzykę płynącą z orkiestronu oraz interakcje pomiędzy śpiewakami, a to powinno stanowić najważniejsze ogniwo Offenbachowskiej muzycznej układanki.
Czy jest w tym jakiś sens? Owszem, bo to pokazało, w jak nudnym świecie żyjemy, czym się otaczamy, jak nielogicznie zapożyczamy pomysły innych i stosujemy jako własne (słuchawki w scenie z klawesynem przebiły wszystko). Spektakl ten pokazał przede wszystkim mechanizmy działające we współczesnym świecie opierającym wszystko o barowy bufet.
W takiej konfiguracji naprawdę z podziwem przyglądałam się wszystkim wykonawcom, którzy podjęli wyzwanie i przebili się sobą, interpretacją swoich postaci przez ten estetyczny bezład oraz podołali pomysłom reżysera. Na szczególne wyróżnienie absolutnie zasłużyła Katarzyna Oleś-Blacha w premierowy dzień - wykreowane przez nią cztery kobiety (tu świetny pomysł reżysera) mogły sprawić, że nie tylko Hoffmann (Tomasz Kuk) mógł stracić głowę.
Podziękowania należy złożyć na ręce dyrektora Opery Krakowskiej oraz kierownika muzycznego – Tomasza Tokarczyka, za dobór artystów, bo to oni oraz orkiestra Opery Krakowskiej pokazali lekkość i piękno tej muzyki i tak naprawdę pokazali sens oraz stanowili podstawę tego przedstawienia , bo team poszedł – w moim odczuciu – o jeden krok za daleko.
Team, który zdecydowanie zasłużył na premierowe najważniejsze wyróżnienie - od publiczności:
HOFFMANN | Tomasz Kuk
MUZA, NICKLAUSSE | Monika Korybalska
OLIMPIA, ANTONIA, GIULIETTA, STELLA | Katarzyna Oleś-Blacha
LINDORF, COPPELIUS, DOKTOR MIRACLE, DAPERTUTTO | Mariusz Godlewski
ANDRÈS, COCHENILLE, FRANTZ, PITICCHINACCIO | Janusz Ratajczak
SPALANZANI | Vasyl Grokholskyi
CRESPEL | Wołodymyr Pańkiw
GŁOS MATKI | Agnieszka Cząstka
HERMANN | Jacek Wróbel
NATHANAËL | Krzysztof Kozarek
LUTHER | Krzysztof Dekański

ORKIESTRA, CHÓR I BALET OPERY KRAKOWSKIEJ
dyrygent - Tomasz Tokarczyk

Iwona Karpińska
Wrocław

Powiązane Video Wszystkie video

„Calling of Memories” na sekstet waltorniowy
Jacques Offenbach - Opowie?ci Hoffmanna - Pie?? Olimpii
A. Vivaldi - Cztery pory roku: Wiosna
A. Vivaldi - Cztery pory roku: Zima

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Schwarz Drumla Lakierowane kolor 65mm, Nr. 8
Roland HP 307 PE pianino cyfrowe
Roland HP 307 SB pianino cyfrowe
Yamaha YDP V 240 pianino cyfrowe

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl