ZAMKOWE SPOTKANIA Z OPERĄ

O FESTIWALU

Zamkowe spotkania z operą to cykl comiesięcznych wydarzeń artystycznych w których prym wiedzie ludzki głos słyszany w barwach muzycznej wędrówki przez epoki. To podróż przez najznakomitsze dzieła wokalne podchodzące z oper, oratoriów, operetek, musicali, utwory z zakresu chóralistyki i pieśniarstwa. Przez cały 2014 rok udział w Festiwalu weźmie ponad 180 artystów z powodzeniem odnoszących sukcesy na arenie międzynarodowej. Zaprezentują oni zróżnicowane programy światowych kompozytorów tworzących w okresach od baroku do współczesności.


To pierwsze tego typu wydarzenie cykliczne w Polsce stało się ciekawą propozycją dla licznie odwiedzających region Dolnego Śląska turystów, pozwoliło zaktywizować społeczność regionu wałbrzyskiego do uczestnictwa w kulturze wysokiej, a najmłodszym dało możliwość odkrycia fascynującego świata teatru operowego. Wytworne, zabytkowe wnętrza oraz całe otoczenie położonego na urokliwym wzgórzu Zamku Książ w połączeniu ze sztuką operową stały się okazją do odkrycia na nowo narodowego dziedzictwa i zainicjują wznowienie tradycji muzycznych, z których niegdyś słynął Zamek położony dziś w granicach Wałbrzycha.

Facebook: Zamkowe Spotkania z Operą
www.mmimpresario.pl
www.ksiaz.walbrzych.pl

Serdecznie zapraszamy na jesienno-zimową odsłonę Festiwalu Zamkowe Spotkania z Operą na Zamku Książ w Wałbrzychu. Już 19 września o godz. 19.00 w Sali Balowej odbędzie się projekt pod tajemniczą nazwą „Amante perfido, amante amoroso” – czyli miłość piękna i okrutna w operze.

Projekt przygotowany przez znakomitą polską mezzosopranistkę Bernadettę Grabias obfitować będzie w szereg muzycznych uniesień. Pierwszy powakacyjny wieczór wypełnią arie, duety i tercety pochodzące z najsłynniejszych oper: Carmen G. Bizeta, Cyrulik Sewilski i Włoszka w Algierze G. Rossiniego, Napój Miłosny G. Donizettiego, Straszny Dwór S. Moniuszki, Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego i innych. Jak w minionych epokach wyglądało życie uczuciowe? Jak kończyły się liczne intrygi miłosne? Dlaczego tak wiele oper kończy się tragicznie? Odpowiedzi na te pytania usłyszycie Państwo 19 września na Zamku Książ w Wałbrzychu!

19 września 2014 r. godz. 19.00
Sala Balowa, Zamek Książ

Bernadetta Grabias - mezzosopran
Tomasz Maleszewski - tenor
Jacek Jaskuła - baryton
Michał Rot - fortepian

Miłość piękna i okrutna w operze


O ARTYSTACH

BERNADETTA GRABIAS – mezzosopran
Solistka Teatru Wielkiego w Łodzi i laureatka znaczących konkursów wokalnych m.in. III nagrody na „Queen Elisabeth Competition of Belgium” 2008. Ukończyła Liceum Muzyczne w Rzeszowie, w klasie oboju, a następnie Akademię Muzyczną w Łodzi w klasie śpiewu (dyplom z wyróżnieniem) oraz studium dyrygenckie w tejże uczelni.
Po otrzymaniu dyplomu Akademii dostała stały angaż w Operze Łódzkiej gdzie wykonuje pierwszoplanowe role mezzosopranowe.
Wśród ważniejszych wykonanych partii na scenie znajdują się m.in. Carmen – G.Bizet, Giovanna Seymour „Anna Bolena”, Queen Elisabeth „Maria Stuarda”, Orsini „Lucrezia Borgia” – G. Donizetti, Princessa di Bouillon „Adriana Lecouvreur” – F. Cilea, George Sand “Kochankowie z klasztoru Valldemossa” – M. Ptaszyńska, Rozyna i Berta „Il Barbiere di Siviglia”- G. Rossini, Izabella „L’Italiana In Algeri” – G. Rossini, Nicklausse „Les Contes d’Hoffmann” – J. Offenbach, Miss Baggott „Mały kominiarczyk”- B.Britten, Doralba „L’impresario In Angustie”, Fidalma „Il matrimonio segreto”- D.Cimarosa,, Jadwiga “Straszny dwór”, Zofia „Halka”- S. Moniuszko.
Z prawdziwą radością śpiewa zarówno dzieła operowe, operetkowe i musicalowe, jak również symfoniczne, oratoria, kantaty i lirykę wokalną. Wśród wykonanych dzieł sakralnych warto wymienić m.in. „Requiem” Mozarta ,„Requiem” Verdiego, “Mszę Koronacyjną” Mozarta czy “Stabat Mater” Pergolesiego.
Została uhonorowana nagrodą ZASP im.Schillera za Najlepszy Debiut 2004, „Brylant Polski” dla wyróżniającego się artysty młodego pokolenia oraz Nagrodą Marszałka Łódzkiego za szczególne osiągnięcia artystyczne. Była wykonawczynią na wielu festiwalach polskich i zagranicznych, m.in. Międzynarodowym Festiwalu „La Folle Jurnee” w Nantes i Printemps Musical w Silly (Francja), Opern Festival St. Moritz/Riehen, „Kolory Polski” – Filharmonia Łódź, „Musica sacra” – Warszawa, „Laboratorium muzyki współczesnej” w Filharmonii Białostockiej.
Współpracowała z Operą Narodową w Warszawie, Operą Krakowską, Operą Nova w Bydgoszczy, Operą Śląską oraz ze wspaniałymi orkiestrami: Orchestre National de Belgique, Orchestre Symphonique De La Monnaie, Filharmonii Narodowej w Warszawie, the Orchestra of the Opera Royal de Wallonie, The Symfonisch Orkest van de Vlaamse Opera, „I Musici Brucellensis”, the Hungarian Radio Symphony Orchestra oraz Filharmonii Poznańskiej, Olsztyńskiej, Opolskiej, Rzeszowskiej, Łódzkiej, Łomżyńskiej, Płockiej.
Szczyci się współpracą ze znakomitymi dyrygentami m.in. K. Ono, J. Jones, A. Leaper, Ł. Borowicz, S. Kingele, J.A. Axelrode, G. Neuhold, E. Salmieri, T. Kozłowski, R. Silva, T. Tokarczyk, M. Pijarowski, T. Wojciechowski, Z. Wisłocka, A. Wicherek, A. Straszyński, W. Michniewski, J. Salawarowski, J. M. Zarzycki, M. Niesiołowski, J. Schultz. P. Przytocki.


Bernadetta Grabias, fot. Dariusz Gdesz

TOMASZ MALESZEWSKI – tenor
Absolwent Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu Wydziału Wokalnego, a także Wydziału Edukacji Muzycznej w klasie dyrygentury chóralnej. Kształcił się pod kierunkiem prof. Carol Richardson-Smith – wykładowcy śpiewu w Hochschule fuer Musik und Theater w Hannoverze, a aktualnie u wybitnego bułgarskiego tenora Kałudiego Kałudowa. Jest finalistą i półfinalistą kilku konkursów wokalnych w Polsce i za granicą. Jest solistą zespołu śpiewaków Wrocławskich Kameralistów Cantores Minores Wratislavienses. Stale współpracuje ze Schleswig-Holstein Musik Festival oraz Filharmonią w Bambergu w Niemczech. Stypendysta Marszałka Województwa Podlaskiego w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony dóbr kultury. Jest odtwórcą dzieł operowych, oratoryjnych i kantatowych. Występował podczas festiwali muzycznych: Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans, Maj z Muzyką Dawną, Gaude Mater. Koncertuje nie tylko w Polsce, ale również za granicą – w Austrii, Niemczech, Włoszech, Grecji, Hiszpanii, na Węgrzech, w Czechach, Słowacji, Białorusi, Litwie, Mołdawii, Rumunii, Luxemburgu, Turcji, Słowenii, Rosji, Japonii, Singapurze. W październiku 2012 roku artysta wziął udział w wykonaniu Carmina Burana w Szanghaju i Pekinie w ramach trasy koncertowej Schleswig-Holstein Music Festival. Uczestniczył w seminariach i kursach wokalnych prowadzonych przez następujących pedagogów: Piotra Kusiewicza, Bogdana Makala, Eugeniusza Sąsiadka, Piotra Łykowskiego, Ingrid Kremling, Carol Richardson-Smith, Teresę Żylis-Gara.

JACEK JASKUŁA – baryton
ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną we Wrocławiu. Był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki. Laureat nagrody Yamaha Music Foundation of Europe oraz konkursów wokalnych: I nagrody – Bratysława, II nagrody – Duszniki Zdrój oraz konkursu Polskiej Pieśni Artystycznej – Warszawa. Uzyskał Dyplom Mistrzowski prof. R. Karczykowskiego oraz prof. G. Kahrego. Umiejętności wokalne doskonalił na kursie mistrzowskim u prof. A. Orlowitz w Kopenhadze. Występował z orkiestrami m.in. Filharmonii Wrocławskiej, Szczecińskiej, a także z Toruńską i Śląską Orkiestrą Kameralną oraz „Camerata Impuls”, „Capella Cracoviensis”, „Al Ayre espanol”, Elbland Philharmonie Sachsen i Neue Lausitzer Philharmonie. Występował również z recitalami wokalnymi w Dusznikach Zdroju, Millenium Music Foundation – Calgary, z recitalem pieśni Chopinowskich na Majorce, Ibizie, a także z recitalem pieśni Kasserna w Warszawie oraz w cyklu koncertów w Australii. Występował pod batutami takich dyrygentów jak: E. Michnik, T. Szreder, T. Zathey, A. Straszyński, P. Fanger, E. L. Banzo, F. Bohme, J. Powolny, C.Escher, H. M. Hoffmann, R. Silva, J. Wiłkomirski, A. Kosendiak, M. Tracz, M. Pijarowski, J. Salwarowski, C. Grabowski, Jan W. Hawel, Ł. Borowicz, T. Strugała, W. Crutchifield, F. Botigliero, J.M.Florencio, A. Spering, K.Zehnder. Śpiewał w Teatrze Wielkim w Warszawie. Współpracował z Neues Musiktheater w Weimarze wykonując partię Figara w operze „Cyrulik sewilski” G. Rossiniego. Zadebiutował w Operze w Bilbao (Hiszpania). Występował na scenie Opera Nova w Bydgoszczy, Opery Bałtyckiej w Gdańsku oraz Opery Śląskiej w Bytomiu.

MICHAŁ ROT – fortepian
pianista, absolwent Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie Prof. Cezarego Saneckiego. Studiował również na Akademiach Muzycznych w Stuttgarcie (klasa Prof. Andrzeja Ratusińskiego) i Mannheim (klasa kameralistyki Michaela Flaksaman i Jeleny Očić oraz klasa Liedbegleitung Prof. Ulricha Eisenlohr). Obecnie kształci się u KS Prof. Olafa Bära. Ponadto doskonalił swoje umiejętności pod okiem m. in.: Paula Badury- Skody, Dang Thai-Sona, Andrzeja Jasińskiego, Petera Eflera, Jose Gallardo, Eduardo Huberta. Laureat wielu konkursów muzycznych m. in.: Brahms Competition w Pörtschach, Konkurs Kameralny im. K. Bacewicza w Łodzi. Z powodzeniem koncertuje w kraju i zagranicą, współpracuje z wybitnymi muzykami: Michael Flaksman, Tomasz Daroch, Stanisław Kierner, Bernadetta Grabias. Dokonał wielu nagrań m. in.: „Winterreise” Fr. Schuberta (DUX). Asystent Akademii Muzycznej w Łodzi.


REPERTUAR FESTIWALU WRZESIEŃ – GRUDZIEŃ 2014

19 WRZESIEŃ 2014
Sala Balowa, godz. 19.00
AMANTE PERFIDO, AMANTE AMOROSO

Bernadetta Grabias – mezzosopran
Tomasz Maleszewski – tenor
Jacek Jaskuła – baryton
Michał Rot – fortepian

Repertuar:
Fragmenty z oper traktujące o miłości pięknej i okrutnej


4 PAŹDZIERNIK 2014
Sala Maksymiliana, godz. 17.00 i 19.00
BALET O KAWIE

Inscenizacja i choreografia: Romana Agnel
Scenografia i kostiumy: Monika Polak – Luścińska
Asystent choreografa: Dariusz Brojek
Przygotowanie uczennic: Magdalena Żmuda
Tancerze Baletu Dworskiego Cracovia Danza:
Liza, amatorka kawy; Turek, Właściciel palarni kawy; Serwis do kawy tworzą: Młynek, Dzbanek, Cukiernica, Filiżanka oraz dzieci w roli Ziarenek Kawy.

Repertuar:
Jan Sebastian Bach: wybór z „Suit Orkiestrowych” № 1,2,4 oraz „Aria Lizy” z „Kantaty o kawie”

29 LISTOPAD 2014
Sala Balowa, godz. 18.00
GALA GOSPEL

OCTAVA ensemble
Olga Maroszek - kontralt
Katarzyna Neugebauer – fortepian
Zygmunt Magiera – kierownictwo artystyczne

Repertuar:
Gala Gospel


27 GRUDZIEŃ 2014
Sala Maksymiliana, godz. 17.00 i 19.00
W KRAINIE CZARODZIEJSKIEGO FLETU
SPEKTAKL SYLWESTROWY

Maria Rozynek – sopran
Aleksandra Buczek – sopran
TBA – mezzosopran
Tomasz Maleszewski – tenor
Jacek Jaskuła – baryton
TBA – bas
Katarzyna Neugebauer – fortepian
Salonowa Orkiestra Kameralna

Repertuar:
W. A. Mozart – inscenizowane fragmenty z oper: Czarodziejski Flet, Wesele Figara, Don Giovanni



Rezerwacje biletów:
tel.: (74) 664 38 34
e-mail: [email protected]
Bilety on-line:
www.bilety.ksiaz.walbrzych.pl
Bilety kasowe:
Kasy Zamku Książ
pn.-pt. – czynne 10.00-17.00
so.-nd. – czynne 10.00-18.00


Powiązane Video Wszystkie video

All Improvviso 2011
Karol Szymanowski - "Harnasie"
CO-OPERA - "By?e? przejazdem"
Camille Saint-Saëns - Karnawa? zwierz?t - Akwarium

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Alice kostka gitarowa AP-100R1-CO Chinese Opera
Meinl Sonic Energy OG-12 12″ OPERA GONG INCL. bijak
DuraTruss DT 14-030 element konstrukcji aluminiowej 030cm
Neutrik NL4FRX wtyk Speakon 4-pin

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl