1. Start
  2. Artykuły
  3. Gwiazdy muzyki klasycznej
  4. SONIG TCHAKERIAN
muzyczny.pl największy wybór instrumentów muzycznych: gitary, perskuje, pianina, światła, dj i wiele innych.
ARTYKUŁ: Gwiazdy muzyki klasycznej - SONIG TCHAKERIAN

SONIG TCHAKERIAN

szukaj w artykułach:
SONIG TCHAKERIAN - skrzypaczka pochodzenia armeńskiego, rozpoczęła naukę gry na skrzypcach już jako mała dziewczynka, pod opieką swego ojca. Następnie miała okazję uczyć się pod okiem skrzypków światowej sławy takich jak Giovanni Guglielmo, Salvatore Accardo i Nathan Milstein.
Jako dyrektor artystyczny orkiestry kameralnej "Settimane musicali al Teatro Limpico" w Vicenzie, Sonig stworzyła wiele niezapomnianych doświadczeń muzycznych. Dzięki swej charyzmie została również wybrana do prowadzenia mistrzowskich lekcji gry na skrzypcach w Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie.

W jej dyskografii znajdują się wszystkie „Sonaty i partity na skrzypce solo” Jana Sebastiana Bacha (Decca Records, 2013), „Sonaty op. 23, 24 i 47” i „Kreutzer sonata” Beethovena, wydane w serii utworów Ludwiga van Beethovena przez Deutsche Grammophon w 2010 roku; „Koncert skrzypcowy” Samuela Barbera i „Serenada na skrzypce” Leonarda Bernsteina (Amadeus Records, 2006); wszystkie „Koncerty skrzypcowe” Josepha Haydna (Arts Music, 2001), „V Koncert Skrzypcowy, Vieuxtemps” i „Rondo Capriccioso” Camilla Saint-Saënsa (Audiophile Sound, 1997), wszystkie utwory na skrzypce i fortepian Murica Ravela (AS disc, 1991) oraz wszystkie tria Ludwiga van Beethovena, Roberta Schumana i Franza Schuberta, włącznie z „Triem Italiano”. Sonig jest jedną z niewielu skrzypaczek wśród wirtuozów tego instrumentu, którzy wykonali na żywo wszystkie Kaprysy Paganiniego. Te koncerty zostały nagrane i wydane na dysku CD w 2003 przez wydawnictwo Arts Music.

Po zdobyciu wielu nagród, między innymi na konkursie imienia Paganiniego w Genui, na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym ARD w Monachium i Premio Vittorio Gui we Florencji, Sonig wystąpiła na wielu recitalach muzyki kameralnej oraz koncertach z prestiżowymi orkiestrami, takimi jak londyńska Royal Philharmonic Orchestra, orkiestra radia Bayerischer Rundfunk w Monachium, orkiestra symfoniczna imienia Giuseppe Verdiego w Mediolanie i orkiestra Teatro San Carlo w Neapolu. Sonig koncertowała również w Koloseum w Weronie z orkiestrą kameralną I Solisti Veneti oraz z Orchestra di Padova e del Veneto. Współpracowała również ze sławnymi dyrygentami takimi, jak Luis Bacalov, Pierro Bellugi, Riccardo Chailly, Daniele Gatti, Antonio Janigro, Daniel Oren, Claudio Seimone oraz Emil Tchakarov.

Wielu kompozytorów napisało utwory specjalnie dla Sonig, miedzy innymi Claudio Ambrosini, Luca Mosca, Nicola Campogrande, Carlo Boccadoro i Michele Dall’Ongaro. Natomiast Louis Bacalov zadedykował jej swą własną wersję „Stagioni”, utworu Astora Piazzolli, na skrzypce solo i orkiestrę smyczkową.

Prasa i krytycy muzyczni tak piszą o Sonig Tchakerian: wykonawczyni o „zniewalającym uroku, charyzmatycznym rygorze moralnym oraz pięknej i wyjątkowej umiejętności harmonizowania frazy” (Lorenzo Arruga); „skrzypaczka, która umie tchnąć duszę w pokaz wirtuozerii” (Giorgio Vitali); artystka „posiadająca uwodzicielską śpiewność, która czyni cuda” (Julian Haylock); skrzypaczka, która „swym głębokim, majestatycznym i wyważonym tonem” dorównuje Marcie Argerich „rzeźbiąc Sonatę Schumanna jak romantyczne, wzruszające i stworzone w bólu arcydzieło” (Cesare Galla); „przekazuje uczucia zanurzając barwę dźwięku w czarze pełnej stanów emocjonalnych” (Andrea Bedetti); artystka o „żywym dźwięku…zarówno jako solistka jak i dyrygentka, nieustająca w poszukiwaniu unikalnych pociągnięć smyczka” (Enrico Girardi).

Sonig nieustannie poszukuje nowych doświadczeń. Dlatego niedawno rozpoczęła przygodę z jazzem nagrywając nową płytę w wydawnictwie Decca, inspirowaną utworem „Cztery Pory Roku” Vivaldiego. Płyta ukaże się wkrótce. Inne muzyczne poszukiwania skrzypaczki to połączenie muzyki Jana Sebastiana Bacha z dziełami Anzelma z Canterbury, jak również jej podróże koncertowe, spotkania i odkrywanie armeńskich korzeni. Te dwa elementy, dziedzictwo kulturowe i nowe doświadczenia są dla Sonig bezcenne.






© CameralMusic 2011 by programista | design: studiobaklazan.pl