Polska: Krakowskie wieczorne medytacje Edity Gruberovej.

foto. Michał Ramus

Kiedy we wrześniowy wieczór zasiedliśmy na widowni Centrum Kongresowego ICE w Krakowie, byliśmy bardzo ciekawi jak wygląda, jak zaśpiewa i co nam przekaże Edita Gruberova – słowacka królowa belcanta i dama światowych scen operowych, która przyjęła zaproszenie do wystąpienia na koncercie organizowanym w ramach prestiżowego cyklu ICE Classic.
Po wybrzmieniu uwertury do „Cyrulika sewilskiego” G. Rossiniego, zagranej na wstęp przez Orkiestrę Akademii Beethovenowskiej pod batutą Petera Valentovica, na scenę wyszła z niezwykłą gracją i elegancją główna bohaterka wieczoru powitana owacyjnie przez widownię.
I rozpoczęła się właściwa część wieczoru. Już w pierwszej arii Lindy z I aktu „O luce di quest’anima” Gaetana Donizettiego mogliśmy poczuć klimat rozpoczynającego się koncertu.
Na scenie zakrólował niezwykły spokój, delikatność, subtelność, gracja i elegancja …
„O luce di quest'anima, delizia, amore e vita, la nostra sorte unita ..” „Tutto tace intorno, intorno” ..
Wszystkie wykonania były takie wyważone, rozważne i precyzyjne, dopracowane w każdym detalu, ale jednocześnie skłaniały do medytacji, refleksji, nawet scena szaleństwa Łucji z Lammermoor była szaleńczo spokojna …
Z ogromnym szacunkiem wysłuchałam wszystkich wybranych arii i przyjęłam emocje płynące z nich, ponieważ w każdej z nich wyczuć można było ogromne zdobyte przez lata doświadczenie i niezwykłą formę, co zauważali i podkreślali melomanii podczas rozmów kuluarowych w przerwie koncertu.
Jednak to „Casta diva” w wykonaniu tej żywej legendy, była dla mnie muzyczną królową tego wieczoru.
Towarzysząca maestrze Gruberovej Orkiestra Akademii Beethovenowskiej w pierwszej części koncertu chwilami sprawiała wrażenie, że sama jest pod ogromnym wrażeniem wielkości sławy, jakiej towarzyszą i zdarzały się momenty braku harmonii, ale z ogromną nawiązką wynagrodziła nam w drugiej części koncertu zjawiskowo wykonując „Medytacje” z „Thais” Julesa Masseneta (to ten utwór był dla mnie największym magnesem przyciągającym uwagę) , czy też uwerturę z opery „Norma” – ogromne barwa dla prowadzącego całość koncertu dyrygenta Petera Valentovica.
Podczas tego wyjątkowego wieczoru nie zabrakło także prezentów dla publiczności - charyzmatyczna artystka bisowała aż trzykrotnie, wykonując m.in. arię Signore Ascolta! z opery Turandot Giacoma Pucciniego oraz brawurową arię Spiel Ich die Unschuld z operetki „Zemsta nietoperza” Johanna Straussa, do której dodała szczyptę humoru i aktorskiego polotu.

Iwona Karpińska
Wrocław

Powiązane Video Wszystkie video

BALTIC NEOPOLIS ORCHESTRA - SINFONIETTA parts I-IV
Mayuko Kamio - Medytacje z opery Thaïs
A. Vivaldi - Cztery pory roku: Zima
Sand Animation do muzyki Henryka Wieniawskiego

Instrumenty i sprzęt muzyczny

PWM Osiecka Agnieszka - Wielki piewnik, tom VII ″Krakowskie anioy″
Yamaha GT2 PE fortepian elektroniczny GranTouch
SR Ki05S KX2 statyw keyboardowy (srebrny)
Stim R03 60cm 9U statyw rack

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl