Opera Wrocławska: Bajkowy Mozart w prezencie. | 10.02.17

fot. Marek Grotowski

Spektakl edukacyjny „W krainie Czarodziejskiego fletu” z muzyką W.A. Mozarta, zaczerpniętą z ostatniej opery napisanej przez tego muzycznego geniusza, jest najnowszą propozycją Opery Wrocławskiej.
Kiedy w piątkowy wieczór kurtyna poszła w górę i odsłoniła na scenie wielki prezent, z ust bardzo młodej widowni wydobyło się westchnienie zachwytu. To idealny pomysł inscenizacyjny - brawo Zofia de Ines. Przy dźwiękach uwertury wszystko jest ustawiane, możemy zobaczyć osoby, których praca w teatrze jest bardzo ważna, a których nie widać podczas przedstawienia – inspicjenci, pracownicy techniczni oraz artyści w gorączce przygotowań do występu.
Gdy z prezentu wysypała się cała jego zawartość, poznaliśmy bohaterów i rozpoczął się teatr w operze, w którym i dyrygentów było dwóch i jeden miał wiele do powiedzenia – prowadzący spektakl w interakcji z publicznością Przemysław Fiugajski.
Współprowadzący całe przedstawienie - Tomasz Rak czyli Papageno - zyskał ogromną przychylność młodej publiczności i jego rola w tym spektaklu jest naprawdę kluczowa, co dostrzegły same dzieci.
Była i Królowa nocy – znana mi z Teatru Wielkiego w Łodzi - Maria Rozynek-Banaszak, otrzymała za swoją arię zasłużone brawa, były i Trzy Damy ( I Dama - Ewa Majcherczyk, II Dama - Dorota Dutkowska, III Dama - Jadwiga Postrożna) w kostiumach niczym prosto z „Gwiezdnych wojen”, przemawiających do wyobraźni młodego widza. Wystąpiły także dzieci jako Trzej chłopcy - Helena Czech, Alisa Polovnikova, Marika Klarman, przekazując nie tylko dorosłym trochę życiowych mądrości.

Trzeba wymienić wszystkich artystów: Tamino - Łukasz Załęski, Pamina – Sylwia Olszyńska, Papagena - Iryna Zhytynska, Sarastro – Szymon Kobyliński, I Kapłan - Maciej Krzysztyniak, II Kapłan - Tomasz Rudnicki, Reżyser - Tomasz Rudnicki i przedstawicieli Chóru Opery Wrocławskiej, ponieważ zagranie dla młodej publiczności wymaga dużo więcej pracy i aktorskich umiejętności, by kreowaną postacią przykuć jej uwagę.
W tym momencie należy podkreślić rolę pani Beaty Redo-Dobber reżyser tego wydarzenia, której teatralne doświadczenie i muzyczne przygotowanie pozwoliło uzyskać obraz barwny, plastyczny i – pomimo pozornego scenicznego chaosu - spójny.
Spektakl bawi, ale jednocześnie uczy: tolerancji - wyśmienity w komediowej roli Monostatosa Aleksander Zuchowicz , uczy, że kłamstwo nie popłaca i że zawsze wychodzi na jaw, że w życiu najważniejsi są szczerzy przyjaciele, że czasem trzeba przejść wiele prób (chociażby próba milczenia) , by osiągnąć wymarzony cel oraz że nie ma większej siły, niż moc przeznaczenia, ale przede wszystkim tego, żeby uczyć się od prawdziwych mistrzów.

Iwona Karpińska
Wrocław







autorem zdjęć jest Marek Grotowski

Powiązane Video Wszystkie video

„Calling of Memories” na sekstet waltorniowy
Flying Steps - Red Bull Flying Bach - Eurowizja 2011
A. Vivaldi - Cztery pory roku: Wiosna
A. Vivaldi - Cztery pory roku: Zima

Instrumenty i sprzęt muzyczny

PWM Mozart Wolfgang Amadeus - Najpikniejszy Mozart na fortepian
Alice kostka gitarowa AP-100R1-CO Chinese Opera
PWM Kreiner-Bogdaska Agnieszka - W krainie muzyki. Podrcznik dla uczniw szk muzycznych I stopnia
PWM Mozart Wolfgang Amadeus - Mae utwory wielkich mistrzw na akordeon

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl