Ogromny sukces Wokalistów Szczecińskiej Akademii Sztuki w Ueckermünde

Dnia 15 listopada 2014 roku w Nowej Sali Ratuszowej Bürgersaal w niemieckim Ueckermünde odbył się koncert „Pieśni, duety i arie z repertuaru światowego” („Lieder, Duette und Arien aus dem Weltrepertoire”) z udziałem studentów i pedagogów Wokalistyki Szczecińskiej Akademii Sztuki. Orgnizatorem było Stowarzyszenie Muzyczne Musikverein „BEL CANTO Ueckermünde” e.V., które tym wydarzeniem zainaugurowało swoją działalność artystyczną.


Po krótkim powitaniu przez Przewodniczącą Stowarzyszenia Muzycznego Musikverein „BEL CANTO Ueckermünde” Sylwię Burnicką - Kalischewską, w arii Księcia Orłowskiego „Ich lade gern mir Gäste ein“ z „Zemsty nietoperza“ Johanna Straußa zabrzmiał jedyny tego wieczora, mezzosopranowy głos dr Ewy Filipowicz-Kosińskiej, który wprowadził gości już na samym początku w dobry nastrój. Następnie zaprezentowała się sopranistka z miejscowej Kreismusikschule Uecker-Randow, Marthe Lewald, oczarowując swoim pięknym sopranem w arii „Il faut partir” z „Córki pułku” Gaetano Donizettiego. Żartobliwymi balladami Carla Loewego „Die wandelnde Glocke” i „Niemand hats gesehen” zachwyciły publiczność dr Sylwia Burnicka – Kalischewska i Agata Porczak. Słowiański nastrój wprowdziła Karolina Zdrojkowska pieśnią Mikołaja Rimskiego-Korsakowa „Ne weter weja s wysoty”, okalając tą i pieśnią Antonina Dvoraka „Ggyz mne stara matka” z cyklu „Pieśni cygańskich”, jak również utworem Michiła Glinki „Zaswetwt czeremucha” (Gabriela Dziadko) blok utworów Wolfganga Amadeusza Mozarta. W bloku mozartowskim znalazły się: aria Sandriny „Noi donne poverine” z opery „Rzekoma ogrodniczka” („La finta giardiniera”), wdzięcznie zaśpiewana przez Gabrielę Dziadko, aria „Una donna quindici anni” z opery „Cosi fan tutte” z Agatą Porczak, urodzoną do roli Despiny, zbierające zawsze gromki aplauz duety Papagena i Papageny z „Czarodziejskiego fletu”, Zerliny i Don Giovanniego „La ci darem la mano” z „Don Giovanniego” (Anna Pielechowska i Wojciech Socha), czy mistrzowska kłótnia Susanny i Marceliny „Via resti servita” z „Wesela Figara” (Agata Porczak i dr Sylwia Burnicka – Kalischewska), a także aria barytonowa rozgoryczonego Masetta „Ho capito, signor si” z „Don Giovanniego” (Wojciech Socha) i urokliwa pieśń „Das Kinderspiel” („Zabawa dziecięca”) świetnie wykonana przez Agatę Porczak. Uzupełnieniem programu była aria Rocco “Hat man nicht auch Gold beineben” Rocca Ludwiga van Beethovena z „Fidelia”, w której Wojciech Socha prezentował aksamitną barwę głosu oraz aria Christine „Think of me think of me fondly“ z musicalu „Upiór w operze“ Andrew Lloyda Webbera emocjonalnie zaśpiewana przez Annę Pielechowską. Dobre wrażenie spotęgował płynny i subtelny duet Felixa Mendelssohna-Bartholdy „Ich woll't meine Lieb' ergösse sich“ (Agata Porczak i dr Sylwia Burnicka – Kalischewska). Ostatni utwór koncertu stanowiła pełna temperamentu Habanera Carmen z opery „Carmen“ George Bizeta, którą wykonała dr Ewa Filipowicz – Kosińska. Artystom i publiczności udało się nawiązać niezwykle serdeczny kontakt i stworzyć niepowtarzalną fantastyczną atmosferę podczas koncertu. Oklaskom po każdym utworze i w finale koncertu nie było końca. Powstała z miejsc publiczność pożegnała występujących gorącymi brawami, a po wyjściu z sali koncertowej długo składała gratulacje i dziękowała za niezapomniane przeżycia artystyczne. Dochód z koncertu zasili konto Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Giulio Perottiego w Ueckermünde, który odbędzie się w dniach 24-30 października 2015 roku.

Powiązane Video Wszystkie video

My Fair Lady - On The Street Where You Live
Rachel Barton Pine zaprasza na swoje koncerty w Polsce
Justyna Philipp i kwartet z?o?ony z profesorów Akademii Muzycznej w Gda?sku
Historia Muzyki Polskiej - audycja nr 95

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Leonardo LC-2014 wiolonczela 1/4 z pokrowcem
Hayman SN 2014 spryny werblowe 14″, 20 spryn
K&M 17581-014-55 Heli 2014 Black statyw do gitary elektrycznej
Toontrack EZX Blues biblioteka brzmie [EZdrummer, Superior Drummer]2 klasyczne zestawy perkusyjne [Gretsch z 1970 roku oraz szwedzki Levin z 1940 roku], crash Paiste i Sabian, klasyczne talerze Zildjan A i K, partie perkusji zapisane w formacie MIDI

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl