Wspólne koncerty Szczawnickiego Chóru Kameralnego, orkiestry Musica Florea Praha oraz solistów Ewa Leszczyńska –sopran, Hasan El Dunia-tenor zostały entuzjastycznie przyjęte przez publiczność zarówno w Dworku Gościnnym w Szczawnicy, jak też podczas Festiwalu Iubilaei Cantus ,w sądeckiej bazylice.
Oryginalnie skonstruowany program pt.: BACH 330 -stanowił go wybór z kantat bachowskich w układzie roku liturgicznego- ukazał wielką różnorodność oraz geniusz lipskiego kantora, jednocześnie pozwalając słuchaczom zbliżyć się do tej fenomenalnej muzyki . Wśród zaprezentowanych dzieł znalazły się, obok popularnego chorału Jesus Bleibet meine Freude, wykonywane rzadko kantaty okolicznościowe oraz fragmenty fenomenalnego Oster-Oratorium BWV 249. Bariera języka niemieckiego została przełamana, dzięki krótkim, rzeczowym prelekcjom Agnieszki Żarskiej, która wprowadzała publiczność w szerszy kontekst oraz w teksty poszczególnych utworów.
Koncert podzielony został na kilka części. Na początku zaprezentowane zostały fragmenty kantat przeznaczonych na adwent z arią Bewundert o Menschen w wykonaniu Hasana El- Dunia śpiewaka obdarzonego jasnym, klarownym tenorem (El -Dunia wykonywał m.in. partie haute-contre w muzyce francuskiej, współpracował też ze Schola Gregoriana Pragensis i Huelgas Ensemble ) oraz ritornellowy chorał kończący Weihnachts Oratorium z koncertującą trąbka. Druga część wprowadzała w klimat pokuty- zabrzmiała liryczna aria Thief gebückt BWV 199, wykonana żarliwie i z wielkim przejęciem przez młodą sopranistę Ewę Leszczyńska, a następnie attaca , jako odpowiedź chóru chorał: O grosse Lieb! z Pasji Janowej.
Kolejna część w kontraście do poprzedniej rozpoczęła się Sinfonią do Oratorium Wielkanocnego z popisowymi partiami trąbek (muzycy z Budapesztu), skrzypiec , obojów oraz fagotu, na którym świetnie zaprezentowała się Michaela Bieglerova .Szczawniccy kameraliści błyskotliwie zaprezentowali finałowy chór „Preis und Dank”, utwór fenomenalny, pod względem doboru przez Bacha środków wyrazu, wybiegający daleko w muzyczną przyszłość. Następnie Ewa Leszczyńska wraz z Markiem Strynclem (koncertujące violoncello piccolo), oraz sekcją bc rozweselili publiczność arią Mein glaubiges Herze BWV 68.
Na zakończenie nastąpiły, jeden po drugim, trzy monumentalne chóry. Najpierw, ze wspaniałym , wymagającym ritornelem orkiestrowym, Gelobet sei der Herr! BWV 129, następnie wirtuozowski Höchsterwünschtes Freudenfest BWV 194, skomponowany w stylu à la française i na koniec kultowy Wir Danken dir, Gott BWV 29, który stał się pierwowzorem dwóch fragmentów Wielkiej Mszy h-moll.
Zorganizowanie tak monumentalnego na warunki Szczawnicy, międzynarodowego projektu nie jest proste, jednakże trzeba mieć nadzieję , że znajdą się środowiska życzliwe, które wesprą podobne przedsięwzięcia w przyszłości. Należy podkreślić, że szczawniccy kameraliści, po raz kolejny już współpracujący z zawodowymi muzykami, sprostali znakomicie wyzwaniu . Udana współpraca obu zespołów ma w sobie dużo artystycznego potencjału, już dziś stwarzając możliwość obcowania z muzyką wykonywaną na bardzo wysokim poziomie.
Organizatorem Projektu Bach 330 jest stowarzyszenie Szczawnicki Chór Kameralny. Projekt zrealizowano dzięki wsparciu finansowemu Województwa Małopolskiego , ZEW Niedzica S.A., przy współpracy z Fundacją Andrzeja Mańkowskiego, Grupą Thermaleo& Uzdrowisko Szczawnica oraz MCK „SOKÓŁ” w Nowym Sączu. Dyrektorem artystycznym i organizacyjnym jest Agnieszka Żarska