Organy kościoła Św. Wawrzyńca w Wołowie (1715–1717), pochodzą z warsztatu, jednego z najwybitniejszych budowniczych śląskich Adama Horatio Caspariniego. Współczesna dyspozycja, nieco zmodyfikowana w XIX wieku, niewiele odbiega od koncepcji Caspariniego. Instrument wciąż spełnia wymogi bardzo ortodoksyjnej literatury barokowej, w tym dzieł Johanna Sebastiana Bacha. Znakomicie więc nadaje się do roli, jaką wyznaczyli mu, związani z wrocławską Akademią Muzyczną profesorowie - Igor Cecocho oraz Piotr Rojek. Muzycy podjęli się zbadania i syntetycznego ujęciadifferentia specifica indywidualności twórczej Jana Sebastiana Bacha, widzianej z perspektywy instrumentalistów świadomych bagażu doświadczeń i wielowątkowych inspiracji kantora z Lipska. Sięgnęli po utwory z najbardziej znanych bachowskich zbiorów i dokonali ich twórczej reinterpretacji, wykorzystując transkrypcje tych dzieł i możliwości trąbki oraz unikatowego instrumentu z Wołowa.
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl