W trzy tygodnie po 80. urodzinach kompozytora, 14 grudnia 2013 roku w nowojorskiej Carnegie Hall odbyło się prawykonanie La Follia Krzysztofa Pendereckiego - dzieło na skrzypce solo, dedykowane Anne-Sophie Mutter. Nie jest przypadkiem, że pierwsza polska realizacja fonograficzna tego utworu dokonana została, przy aprobacie kompozytora, przez Aleksandrę Kuls, jedną z najbardziej obiecujących polskich skrzypaczek, laureatkę międzynarodowych konkursów, docenioną m.in. nagrodą Wandy Wiłkomirskiej na XIV Konkurskie skrzypcowym im. H.Wieniawskiego.
La Follia - rodzaj poważnego capriccia, wymagającego niezwykłej technicznej maestrii – nie tylko tytułem nawiązuje do tradycji muzycznej baroku. Zestawienie tego najbardziej, jak to możliwe, współczesnego utworu, z partitą Bacha, oraz z sonatami Prokofiewa i Ysaÿe skłania do zadumy nad trwałością inspiracji bachowskich, pozwala też w pełni docenić dojrzałość artystyczną młodej skrzypaczki.