sobota, 23 października 2016 r.
Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego
ul. Jazdów 1, Warszawa
godz. 19:00
koncert prawykonań monodramów audioscenicznych
godz. 18:00 - impreza towarzysząca
spotkanie twórców i wykonawców z publicznością
Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej zaprasza na Audio Stage 2016. Wieczór ze preludiów i monodramów audioscenicznych odbędzie się 23 października w Instytucie Teatralnym im. Z. Raszewskiego w Warszawie.
O godz. 19:00 odbędzie się koncert prawykonań 4 monodramów audioscenicznych, skomponowanych przez: Aldonę Nawrocką, Piotra Roemera, Adama Porębskiego i Andrzeja Kopcia.
Wykonawcami oraz współautorami tych kompozycji będą aktorzy i tancerze: Bartosz M. Martyna, Ewa Wojtkiewicz, Krzysztof Boczkowski i Aleksandra Dziurosz.
Ich utwory zostaną poprzedzone preludiami muzycznymi – rodzajami małych uwertur z elementami teatru instrumentalnego. Kompozytorką cyklu preludiów jest Agnieszka Stulgińska, a wykonawcami – klarnecista Michał Górczyński oraz wiolonczelista Robert Jędrzejewski.
Imprezą towarzyszącą o godz. 18:00 będzie spotkanie artystów z publicznością, które poprowadzi dyrektor artystyczny projektu - Małgorzata Kołcz.
Wstęp na imprezę będzie wolny.
Projekt Audio Stage jest dedykowany sztukom performatywnym. Jego ideą przewodnią jest integracja muzyki ze sztukami scenicznymi. Formy muzyczno-teatralne – monodramy i preludia do nich, które w jego ramach powstają, funkcjonują jako pozycje repertuaru teatralnego oraz jako elementy wydarzeń muzycznych. Projekt jest konsekwencją wieloletnich doświadczeń, jakie ma Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej w organizowaniu wydarzeń interdyscyplinarnych (m.in. festiwale Audio Art w Warszawie).
Do udziału w Audio Stage są zapraszani kompozytorzy specjalizujący się w muzyce eksperymentalnej, którzy przygotowują utwory we współpracy z aktorami, mimami i tancerzami.
Dzięki zamówieniom PTMW powstają oryginalne utwory audiosceniczne z towarzyszącymi im preludiami muzycznymi.
Utwór audiosceniczny jest formą muzyczną, w której wykonawcą, a bywa że także instrumentem, jest artysta sceniczny. Dźwięki, które powstają poprzez jego działania, takie jak: ruch, taniec, mowę, działania live electronics, są wyjściowym materiałem, z którego kompozytor tworzy utwór. Jest to rodzaj formy o bardzo wysokim stopniu integracji różnych rodzajów sztuk performatywnych, dlatego pierwszy wykonawca utworu jest także zazwyczaj jego współautorem.
Tegoroczny Audio Stage 2016 jest kontynuacją rozpoczętego w roku 2012 cyklu prawykonań utworów audioscenicznych.
Zamówione przez PTMW u kompozytorów utwory, zostały sfinansowane w ramach stypendiów Funduszu Popierania Twórczości Stowarzyszenia Autorów ZAiKS. Projekt jest realizowany ze środków Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy oraz ZAiKS.
organizacja: Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej
współfinansowanie: Dzielnica Śródmieście m.st. Warszawy
współpraca: Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego, Art Deco Group, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS
patroni medialni: e-teatr.pl, magazyn Presto, Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC, cameralmusic.pl, wolnasobota.pl, Warszawska Kulturalna, waw4free.pl, lykkultury.pl
autorzy projektu: Małgorzata Kołcz, Jarosław Siwiński
bliższe informacje: tel.: 790 395 228 oraz e-mail: [email protected]
strona internetowa: www.audiostage.pl oraz www.ptmw.art.pl
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl