Wariacje Goldbergowskie – obok Wohltemperiertes Klavier, Musikalisches Opfer, Die Kunst der Fuge – stanowią najintensywniejsze ognisko Bachowskiej sztuki polifonii. Skupiają więc i one całą istotną problematykę komponowania polifonicznego techniką kontrapunktyczną, problematykę kompozycji polifonicznej danej do grania. W żadnym chyba z innych dzieł Bacha te dwa momenty – kompozytorski i wykonawczy – nie wiążą się tak ściśle, niemal ze sobą utożsamiając. (...) Dzieło to, z przeznaczenia klawesynowe jest zarazem ze wszystkich utworów klawiszowych Bacha najbardziej... fortepianowe. /Bohdan Pociej/
Subtelna interpretacja Wariacji w wykonaniu profesor Won-Sook Hur, jednej z najbardziej uznanych w Korei pianistek, powinna zaciekawić każdego miłośnika bachowskiego kunsztu kompozytorskiego i dydaktycznego.
WYKONAWCY
Won-Sook Hur /fortepian/
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl